دانش‌آموزان در نظم نوین جهانی اثرگذار باشند
کد خبر: 4179759
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دانش‌آموزان در نظم نوین جهانی اثرگذار باشند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در آیین زنگ استکبارستیزی گفت: شما دانش‌آموزان باید در نظم نوین جهانی نقش اثرگذار و مثبت داشته باشید.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز، 13 آبان در آیین زنگ استکبارستیزی در مدرسه عفتیه تبریز، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دانش‌آموزان باید خوب درس بخوانید تا در نظم نوین جهانی نقش اثرگذار و مثبت داشته باشید.

وی با یادی از شهید آرمان علی وردی بسیجی استکبارستیزی که در اغتشاشات پارسال به دست مزدوران استکبار به شهادت رسید، گفت: باید ادامه دهنده راه این شهیدان بزرگوار باشیم.

آل‌هاشم ادامه داد: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه تاریخی تبعید امام راحل، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان است و نواخته شدن زنگ استکبار در مدارس باید زمینه‌ساز آشنایی دانش‌آموزان با این وقایع باشد.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: این روز باید موجب آشنایی بیشتر نسل جدید با مفهوم استکبار و استکبارستیزی، دلیل مبارزه با استکبار و نقش بصیرت و هوشیاری در جلوگیری از اقدامات مستکبرانه و نه گفتن به تحریم‌های ظالمانه آمریکا از نگاه نسل چهارمی‌های انقلاب شود.

وی با بیان اینکه امام رضوان الله تعالی علیه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را انقلاب دوم نامیدند افزود: این نامگذاری بحق شایسته و بجا بود و حتی به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی بزرگ‌تر و مهم‌تر از انقلاب اول بود چرا که این حرکت دانشجویی به رهبری امام خمینی(ره) هیمنه پوشالی و ابهت ظاهری آمریکا را در جهان فروریخت.

آل‌هاشم به سخنان دیروز دبیرکل حزب‌الله لبنان هم اشاره کرد و گفت: سیدحسن نصرالله به خوبی در بیانات خود به جنگ افروزی آمریکا در غزه اشاره کرد و چهره واقعی رژیم کودکش اسرائیل را به دنیا عیان کرد.

به گفته وی هر جا آمریکا پا گذاشته یا کودتا شده یا کشتار به راه افتاده و یا آتش جنگ تا مدت‌ها برافروخته است. امروز هم مسئول مستقیم جنگ در غزه و مانع آتش بس در این منطقه دولت مستکبر آمریکا است.
 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت ۱۳ آبان به خونخواهی از دانش‌آموزان شهید سال ۵۷، دفاع مقدس و همچنین دانش‌آموزان مظلوم غزه گفت: شما دانش‌آموزان باید نفرت خود را به سلطه‌گری و استبداد سلطه گران ‌و مستبدان نشان دهید و مراقب باشید این جنایت‌ها در طول تاریخ به فراموشی سپرده نشود.
 
وی افزود: آمریکا سالها است تلاش می‌کند در قالب جنگ نرم و جنگ پنهان، جوانان را از عرصه جهاد و مقاومت دور کند و میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کند تا ملت ایران را که با مقاومت و ایستادگی خود توانسته است سلطه‌های بزرگ را از دستیابی به خواسته‌های خود بازدارد، به زمین بزند، اما تاکنون به لطف پروردگار، حمایت ملت ایران و رهبری داهیانه رهبر فرهیخته، ناکام مانده و این راه، محکم و استوار و مقاوتر از پیش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha