حضور بیش از ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز
کد خبر: 4180126
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
مدیر کل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد:

حضور بیش از ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

سیدمحمدحسین بلاغی، گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی، با عرضه بیش از ۴۰ هزار عنوان کتاب از ۱۷ تا ۲۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیر کل ارشاد اسلامی استان، امروز، 14 آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی، با عرضه بیش از ۴۰ هزار عنوان کتاب از ۱۷ تا ۲۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: ایجاد فضای رقابتی سازنده در حوزه نشر و همچنین ایجاد فرصت برابر برای تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به تازه‌های نشر را از نقاط قوت نمایشگاه کتاب تبریز است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه، به روز و غیرتکراری هستند، افزود: برای نخستین بار در کشور، فروش در این نمایشگاه به صورت یکپارچه خواهد بود که با این کار، مشکل کیفیت و تعدد کتاب‌ها که در نمایشگاه‌های قبلی بود، رفع می‌شود و فروش به صورت کتاب محور خواهد بود.

بلاغی، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است و محیط این نمایشگاه همواره به محیطی برای کنش فرهنگی تبدیل شده است و خانواده در این نمایشگاه در کنار خرید کتاب، در فضای فرهنگی آن خاطرات دوران گذشته را تجدید و تنفس می کنند.

مدیر کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب سعی بر این است که نمایشگاه از محل فروش کتاب به جشنواره فرهنگ کتاب تبدیل شود ادامه داد: برگزاری ده‌ها برنامه با محوریت خانواده و جوانی جمعیت، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی، غرفه ویژه روایت آذربایجان و روایت پیشرفت با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب، بخش ویژه فلسطین و غزه با همکاری سازمان اوج، بخش ویژه کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی، شهرک کودک و نوجوان آرمان ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بخش بین‌الملل این نمایشگاه نیز با حضور ناشران ۶ کشور خارجی دایر خواهد بود، گفت: در این بخش چهار هزار عنوان کتاب در معرض دید و فروش علاقه مندان قرار می گیرد.

مدیر کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: همزمان با این نمایشگاه، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برپا خواهد شد که تاکنون ۸۰ رسانه اعلام حضور کرده‌اند.

بلاغی، ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی شاهد برگزاری اولین و بزرگترین رویداد بین‌المللی ۱۰۰ برند در حوزه مد اسلامی در قالب ۱۳۰ غرفه و ۱۰ کارگاه تخصصی دایر خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha