توسعه جامعه از مسیر کتابخوانی می‌گذرد
کد خبر: 4182371
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه جامعه از مسیر کتابخوانی می‌گذرد

عابدین خرم با تأکید بر لزوم هم‌افزایی همه نهادها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: توسعه جامعه از مسیر کتاب و کتابخوانی می‌گذرد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، 25 آبان‌ماه در گردهمایی کتابداران استان به‌مناسبت هفته کتاب با گرامیداشت یاد و خاطره علامه امینی گفت: شهرت این بزرگمرد با خدمات فکری و علمی‌اش جهانگیر شده است. ما حتما باید فرزندان‌مان را با این شخصیت‌های بزرگ و مجاهدت‌های آنان در زمینه نشر دین الهی، فرهنگ و انسانیت آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه باید ترویج فرهنگ کتابخوانی را برای خود اولویت بدانیم، ادامه داد: وقتی طرحی عمرانی دچار کندی پیشرفت است، همه به فکر تسریع در تکمیل آن هستند، اما این امر در حوزه کتاب و کتابخوانی صدق نمی‌کند. 

خرّم با بیان اینکه کتاب به‌عنوان غذای روح انسان و تعالی‌بخش وی، مورد نیاز است، این سؤال را مطرح کرد که کتاب چه جایگاهی در سبد خانوار ما دارد، گفت: باید بستر لازم برای انس گرفتن خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان‌مان با کتاب، کتابفروشی و کتابخانه‌ها را فراهم کنیم. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسیر پیشرفت کشور از کتابخوانی می‌گذرد، چون کتابخوانی دانش، معرفت، خردورزی و همزیستی را ارتقا می‌دهد، اضافه کرد: هر فضیلتی که متصور باشیم، در کتابخوانی وجود دارد و این امر به‌ویژه در مورد کسانی که به دنبال علم نافع هستند، به‌طور مضاعف صادق است. 

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب ما الگوی عینی کتابخوانی و کتاب‌دوستی هستند و این امر را می‌توان در نشست ایشان با برگزیدگان حوزه‌های فرهنگی و علمی و هنری و اهل دانش به عینه دید.

خرّم با اشاره به اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کتاب و کتابخوانی در آن تاریخی غنی دارد، افزود: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان اتفاق افتاده که جای خوشحالی دارد و امیدبخش است، هر چند معتقد هستیم که نباید به وضع موجود راضی شد و باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی تأکید کرد: باید مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به کمک اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی بیایند و ما نیز کمک می‌کنیم که زیرساخت‌های این حوزه در استان رشد خوبی داشته باشند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هر قشری ذائقه مخصوصی دارد و در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز باید از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر نوجوان و جوان را به‌سوی کتابخوانی سوق داد و ترغیب کرد. اگر در ترویج فرهنگ کتابخوانی کوتاهی کنیم باید منتظر عواقبی باشیم که در آینده همه‌مان را رنجور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یاد همه شهدا و به‌ویژه شهدای مظلوم غزه در بمباران ددمنشانه صهیونیست‌ها را گرامی می‌داریم، گفت: این دژخیمان زمان و حامیان آن روی نرون و هیتلر را سفید کرده و جای تعجب دارد که در هزاره سوم و دنیای متمدن چنین جنایاتی رخ می‌دهد و مدعیان حقوق بشر از ددمنشی رژیم صهیونیستی حمایت بی‌چون و چرا می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha