مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب تبدیل می‌شود
کد خبر: 4188867
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب تبدیل می‌شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌‌شرقی به تلاش اهالی شعر و ادب برای تدوین برنامه‌هایی در خصوص جایگاه ادبی مقبره‌الشعرا اشاره کرد و گفت: مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود.

بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، امروز، 28 آذرماه، در آئین خاکسپاری شاعر پیشکسوت ایران استاد علی نظمی تبریزی،  اظهار کرد: مقبره‌الشعرا در طول تاریخ، مدفن بیش از 400 شاعر و ادیب است و امروز به مثابه‌ صدفی درّ و گوهر رخشنده‌ دیگری از گنجینه‌ ادبیات آذربایجان را در سینه‌ خود جای می‌دهد.

وی گفت: استاد علی نظمی از بزرگان شعر ایران و افتخار آذربایجان‌ بود و عنوان پیشکسوت شعر و ادب ایران زمین به حق زیبنده‌ وی بود.

بلاغی تصریح کرد:‌ امیدواریم شعرای جوان اساتیدی چون زنده یاد استاد نظمی را شمع راه خود قرار داده و مسیر تعالی شعر فاخر را بپیمایند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌‌شرقی افزود: استاد نظمی اگرچه در برهه‌ای از زندگی ادبی خود گمنام زیسته اما در سال‌های اخیر شاگردان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه‌ ادبی کشور تحویل داده است. هویت ایرانی و اسلامی برای استاد نظمی از اهمیت بالایی برخوردار بود و اصالت هنر در اشعار وی موج می‌زد.

بلاغی اظهار امیدواری کرد تا شاعران بیش از پیش برای پاسداشت مقام بزرگان ایران و آذربایجان گرد هم آیند و قدر بزرگان این عرصه بیش از پیش شناخته شود.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌‌شرقی، همچنین از تلاش اهالی شعر و ادب برای تدوین برنامه‌هایی درخصوص جایگاه ادبی مقبره‌الشعرا اشاره کرد و گفت: مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود و امیدواریم با همراهی اصحاب شعر و ادب این عنوان شایسته برای مقبره‌الشعرا موجب رونق ادبیات این خطه از ایران اسلامی گردد.

گفتنی است، پیکر شاعر معاصر و پیشکسوت شعر و ادب ایران «استاد علی نظمی تبریزی» امروز پس از وداع دوستان و شاگردان وی از محل منزل شخصی ایشان تا مسجد شهید مدنی بدرقه شده و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اصحاب فضل و فرهنگ و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha