رونمایی از فیلم کوتاه «مبارز» در تبریز
کد خبر: 4191184
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

رونمایی از فیلم کوتاه «مبارز» در تبریز

با هدف معرفی شهید دانش‌آموز، حسن جنگجو؛ فیلم کوتاه «مبارز» که به سفارش سازمان بسیج دانش‌آموزی و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ساخته شده است در بهمن‌ماه سالجاری در تبریز رونمایی می‌شود.

شهید حسن جنگجو

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، با هدف معرفی شهید دانش‌آموز، حسن جنگجو فیلم کوتاه «مبارز» که به سفارش سازمان بسیج دانش‌آموزی و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ساخته شده است در بهمن‌ماه سالجاری در تبریز رونمایی می‌شود.

مرحله پیش تولید این فیلم کوتاه از دو و نیم ماه پیش شروع شده است و فیلم هم اکنون در مرحله پس از تولید قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به مرحله رونمایی و اکران برسد. فیلم «مبارز» از صداوسیما پخش می‌شود و «عطا ادیبان»، دانش‌آموز ناحیه چهار تبریز به عنوان بازیگر اصلی و «رضا ربوی» در نقش شهید چمران به ایفای نقش در این فیلم می‌پردازند.

گفتنی است، اعظم واریانی، نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه مبارز را بر عهده داشته و این فیلم در راستای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی ساخته شده است.

شهید حسن جنگجو از رزمندگان لشکر عاشورا بود که در اعزام اول به غرب با شهید چمران آشنا شد و با ضمانت ایشان، از آشپزخانه به خط مقدم راه یافت و در رکاب شهید چمران به گروه جنگ‌های نامنظم ملحق شد. شهید جنگجو در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۴ و خیبر حضور یافت و در نهایت در سال ۶۲ و پس از عملیات خیبر مفقودالاثر شد و پیکر او در شهریور ۱۳۹۶ به زادگاهش، تبریز بازگشت. تصویر ثبت شده از شهید حسن جنگجو توسط آلفرد یعقوب‌زاده سبب به شهرت رسیدن و محبوبیت این شهید دانش‌آموز شد.

انتهای پیام
captcha