جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4191488
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
با حضور 8 استان کشور

جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز برگزار می‌شود

 مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند با حضور ۲۹ گروه نمایشی از هشت استان کشور در تبریز برگزار می‌شود.

بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، امروز، 12 دیماه، در جمع خبرنگاران، گفت: بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند با حضور ۲۹ گروه نمایشی از هشت استان کشور در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ گروه نمایشی در بخش صحنه‌ای و ۱۱ گروه در بخش نمایش خیابانی شرکت کرده‌اند، افزود: گروه‌های نمایشی منتخب از استان‌های آذربایجان‌غربی، گیلان، زنجان، اردبیل، همدان، خراسان رضوی و کردستان و قزوین در این جشنواره شرکت دارند.

بلاغی، با اشاره به اینکه چهار گروه نمایشی نیز در بخش خیابانی و به صورت میهمان و افتخاری از تبریز در این جشنواره شرکت دارند، اظهار کرد: در این رویداد هنری منطقه‌ای حدود ۳۱۵ تا ۳۲۰ هنرمند تئاتر از این استان‌ها حضور دارند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس قاعده جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، گروه‌های نمایشی منتخب آذربایجان‌شرقی در این جشنواره حضور ندارند بلکه پنج گروه منتخب از این استان در جشنواره تئاتر منطقه ای خاوران مشهد شرکت دارند.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه به مدت سه روز برگزار می شود و گروه‌های نمایش صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر تبریز روی صحنه می‌روند و روزانه ۶ نمایش در این مجموعه اجرا می‌شود.

بلاغی، با دعوت از هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم استان به ویژه تبریز برای دیدن این نمایش‌ها، یادآور شد: گروه‌های منتخب جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه می یابند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی یادآور شد: چرخه فعالیت‌های هنری در این استان رونق گرفته است و جریان نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی ادامه دارد و به علت افزایش برنامه‌های نمایشی در تبریز با کمبود سالن نمایشی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه این استان در یک سال گذشته میزبان و اجرا کننده بیشترین رویداد در حوزه نمایش در سطح کشور بوده است، گفت: اکنون تبریز به عنوان قطب استانی نمایش در کشور مطرح بوده و رویدادهای ملی نمایشی مختلفی از جمله جشنواره های ملی تئاتر رضوی، تئاتر ارسباران و کودک و نوجوان باغچه‌بان در این شهر برگزار شده است.

بلاغی، با تاکید بر اینکه ظرفیت هنرهای نمایشی در استان بی‌بدیل است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ نمایشنامه در این اداره کل بررسی شده در حالی که فقط در نیمه نخست امسال این تعداد با افزایش حدود سه برابری به ۱۴۳ نمایشنامه رسید.

انتهای پیام
captcha