برگزاری ۲ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در تبریز
کد خبر: 4200915
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

برگزاری ۲ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی در تبریز

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: امسال شاهد رویکرد متحولانه‌ای در حوزه فرهنگی بودیم و تا سقف ۲ هزار برنامه فرهنگی اجتماعی در تبریز برگزار شده است.

امیرنصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر نصیر بیگی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، اول اسفندماه، در جلسه شورای اسلامی تبریز، از پیش بینی بودجه ۱۹۰ میلیارد تومانی برای سال آینده خبر داد و گفت: ۱۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون از بودجه سال آتی در زمینه عمرانی و عملیاتی و ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون نیز مربوط به هزینه‌های جاری خواهد بود.

وی اظهار کرد: امسال شاهد رویکرد متحولانه‌ای در حوزه فرهنگ بودیم و تا سقف ۲ هزار برنامه فرهنگی اجتماعی در تبریز برگزار شده است.

نصیربیگی با اشاره به منابع درآمدی این سازمان برای سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان کمک از شهرداری مرکز، ۴۶ میلیارد تومان از خاوران، پنج میلیارد تومان از هاتف شهر، پنج میلیارد تومان از مجموعه فرهنگی الغدیر و ۱۴ میلیارد از محل حق نظارت برنامه‌های فرهنگی مناطق به عنوان منابع درآمدی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ، همچنین به هزینه‌های پیش بینی شده برای سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: ۳۳ میلیارد تومان برای برنامه‌های اجتماعی، ۳۵ میلیارد تومان برای برنامه‌های فرهنگی، ۱۱ میلیارد تومان برای آموزش شهروندی، حوزه بانوان ۶ میلیارد تومان، مباحث گردشگری ۲۱ میلیارد تومان، هزینه اجرای برنامه فرهنگی در خاوران ۱۲ میلیارد تومان و... بخشی از هزینه‌های سال آینده را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی بودجه سال‌جاری این سازمان خاطرنشان کرد: ۹۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب امسال بودجه عمرانی بود که ۴۵ میلیارد تومان آن کمک مرکز بود که محقق شد و همچنین ۳۳ میلیارد تومان نیز هرینه جاری امسال بود.

نصیربیگی از تحقق ۵۴ درصدی بودجه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: بودجه عمرانی و عملیاتی سال جاری سازمان نیز ۲۱ درصد طی ۱۰ ماه  تحقق یافته است.

وی همچنین یادآور شد: برای سال آینده در ۲۰۰ نقطه از شهر لایت باکس صرفاً برای برنامه‌های فرهنگی تعبیه شده و به سازمان فرهنگی و اجتماعی تحویل داده می شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز رویکرد برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را مردمی و شبکه محوری دانست و گفت: مدرسه محوری، مسجد محوری و محله محوری از ویژگی‌های برنامه‌های فرهنگی سال آینده است.

انتهای پیام
captcha