رسانه‌ها با نگاه دقیق و موشکافانه، ظرفیت‌ها را برجسته کنند
کد خبر: 4201359
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها با نگاه دقیق و موشکافانه، ظرفیت‌ها را برجسته کنند

مالک رحمتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار موجود در آذربایجان‌شرقی می‌طلبد، اصحاب رسانه با نگاه دقیق و موشکافانه زمینه استفاده بهینه از آنها را فراهم کنند و مطالبه‌گری خود را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دهند، هر چند این مطالبه‌گری و گوشزدکردن اشکالات مدیران دستگاه‌های مختلف باید با رعایت تمام موازین و اصول کار حرفه‌ای باشد.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، سوم اسفندماه در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های استانی و محلی، به بیان برخی شیطنت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی مبنی بر جانب‌داری برخی مسئولان دولتی از برخی نامزد‌های انتخابات در ۱۱ اسفند پرداخت و گفت: هیچ یک از مسئولان این استان حق جانب‌داری و حمایت از فرد خاصی را نداشته، ندارند و نخواهند داشت.

وی پس از شنیدن نظرات خبرنگاران مطبوعات و پایگاه‌های خبری افزود: فرهیختگی خطه عالم‌پرور و اندیشه‌پرور استان، وظیفه بنده را در استان دوچندان می‌کند و برای انجام این مهم، فاصله معناداری که بین مسئولان و رسانه‌ها وجود دارد، باید حذف شود.

رحمتی تأکید کرد: مسئولیتی که بر عهده بنده در این استان گذاشته شد، در زمان خاصی اتفاق افتاد، چراکه این مسئولیت بعد از گذشت ماه‌ها از استقرار دولت، انجام شد، آن هم در حالی‌ که برای حل مشکلات متعدد استان که برخی از آنها عمری به‌ اندازه چندین دهه دارند، کار دشواری است با این‌ وجود در زمان کوتاه باقی‌مانده تا پایان دولت سیزدهم، تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا استان به تعالی و پیشرفت برسد.

به گفته رحمتی برای تحول بنیادی، توسعه متوازن و حل مشکلات چندلایه‌ استان، به‌صورت شبانه‌روزی و میدانی عمل کرده و در وهله نخست با رصد و پایش همه‌جانبه مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان، راه را برای پیشرفت و توسعه هموار خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به تغییرات حوزه مدیریتی استان هم اشاره‌ای کرد و افزود: هر گونه جابه‌جایی و تغییر در استان متناسب با توانایی‌های فردی و براساس ارزیابی‌های لازم انجام شده و خواهد شد و در این مسیر معتقدیم مدیرانی که خادم و وامدار مردم هستند، همچنان به فعالیت خود همسو با سیاست‌های کلی برای توسعه استان ادامه خواهند داد.

وی گفت: درصدد هستیم اندیشکده‌ توسعه استان را هم راه‌اندازی کنیم که اعضای آن را استانداران پیشین با کوله‌باری از تجربیات مدیریتی استان و نخبگان تشکیل می‌دهند؛ هر چند پایه تکمیلی این اندیشکده همراهی و مساعدت خبرنگارانی است که با صداقت، امانت‌داری، مخابره اخبار امیدآفرین و ارائه راهکار، دلسوزانه برای بهبود وضعیت کنونی استان تلاش خواهند کرد.

رحمتی در ادامه با تأکید بر ارزیابی عملکرد فرمانداران، بخشداران و مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های دولتی از سوی رسانه‌های مختلف تصریح کرد: مسئولان نهاد‌های مختلف، دست‌کم باید یک نشست فصلی برای بیان اقدامات صورت‌گرفته در حوزه کاری خود و اعلام اثرات آن اقدامات با اصحاب رسانه داشته باشند تا در نهایت به آگاهی مردم برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار موجود در استان می‌طلبد، اصحاب رسانه با نگاه دقیق و موشکافانه، با برجسته‌کردن این ظرفیت‌ها، زمینه استفاده بهینه از آنها را فراهم کنند و مطالبه‌گری خود را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دهند، هر چند این مطالبه‌گری و البته گوشزدکردن ایراد و اشکالات مدیران دستگاه‌های مختلف باید با رعایت تمام موازین و اصول کار حرفه‌ای باشد.

استفاده از ظرفیت‌ها و ارتباطات استاندار در پیشبرد جایگاه آذربایجان‌شرقی، برگزاری نشست‌های متداوم، محرم دانستن خبرنگاران در موضوعات مهم، توجه جدی به اقتصاد استان، رصد فضای مجازی مقابله با محافظه‌کاری مدیران نسبت به سؤالات خبرنگاران، توجه جدی به کمبود بودجه‌های فرهنگی، توجه به درخواست‌های مردم، حذف تیم‌های ورزشی توسط شهرداری، عدم ارائه آمار درست توسط مدیران و پیگیری صندوق‌های حمایتی از اهم موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
captcha