پخش ۹۱ برنامه مناظره نامزد‌های نمایندگی مجلس در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4201404
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

پخش ۹۱ برنامه مناظره نامزد‌های نمایندگی مجلس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از پخش ۹۱ برنامه مناظره نامزد‌های نمایندگی مجلس در شبکه‌های انتخاباتی استان خبر داد و گفت: هشت مناظره تلویزیونی هم با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال در استان ضبط شده و در حال پخش است.

رضایی، مدیرکل صداوسیمای اذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اکبر رضایی، مدیرکل صداوسیمای استان، امروز، سوم اسفندماه، در نشست خبری با موضوع انتخابات، با اشاره به راه‌اندازی ۱۳ کانال انتخاباتی در استان گفت: ۱۵۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان در سامانه ستاد انتخابات صداو سیما برای شرکت در برنامه مناظره نامزد‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که البته تعدادی از آنها در زمان ضبط مناظره‌ها حاضر نشدند و تعدادی در زمان ضبط، جلسه را ترک کردند.

وی افزود: علاوه بر پخش ۹۱ برنامه مناظره نامزد‌های انتخابات مجلس، هشت مناظره تلویزیونی هم با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال در استان ضبط شده و در حال پخش است.

رضایی، همچنین گفت: ۲۷۳ نفر معادل ۳۷ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی برای ارسال فیلم تبلیغاتی در سامانه انتخاباتی رسانه ملی ثبت نام کرده بودند که این رقم از میانگین کشوری حدود ۱۰ درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پخش بسته‌هایی تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای، به نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزانه یک دقیقه فرصت داده شده است تا فعالیت‌های انتخاباتی خود را به صورت تصویری برای پخش ارسال کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی میزان مخاطب شبکه‌های انتخاباتی را در استان تاکنون حدود ۴۰ درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم با توجه به عمر کوتاه این شبکه‌ها و کم اطلاعی مردم از ایجاد آنها و از طرفی مشکل دریافت شبکه‌ها در برخی مناطق، طبیعی است.

وی با اشاره به تولید و پخش برنامه‌های متعدد در حوزه‌های رادیو، تلویزیون و خبر، تهیه میزگرد‌هایی با محوریت اولویت‌ها و چالش‌های مجلس آینده و وظایف مجلس در زمینه تقنین و نظارت و تولید برنامه‌های تریبون آزاد در همه شهرستان‌های استان و برنامه ملت اراده سی و رهیافت را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha