کاندیداها با مردم صادق باشند
کد خبر: 4201503
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
امام جمعه موقت تبریز:

کاندیداها با مردم صادق باشند

امام جمعه موقت تبریز گفت: کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها باید با مردم صادق باشند و به وعده‌های خود عمل کنند. وظیفه ما نیز در این نظام، حضور در پای صندوق‌های رای است.

حجت الاسلام فاضلی، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی فاضلی هیدجی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، چهارم اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: کاندیداهای انتخابات و طرفداران آن‌ها باید با مردم صادق باشند و به وعده‌های خود عمل کنند. وظیفه ما نیز در این نظام، حضور در پای صندوق‌های رای است.

وی اظهار کرد: مردم باید از جریان‌های جامعه با خبر باشند و با توجه به مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد، با آگاهی نماینده‌ای درستکار و صادق را انتخاب کنند.

فاضلی هیدجی، با اشاره به نشانه‌های انتظار و وظایف منتظر در دوران غیبت کبری، افزود: نخستین نشانه منتظر در این دوران، مواظب بودن و رصد جریان‌ها، دومین نشانه امید به گشایش و سومین نشانه آمادگی دایم است. وظایف شخصی منتظر در این دوران نیز شامل معرفتی، عملی و روحی است و امانتداری نیز از ویژگی‌های منتظر برای عمل به سومین شاخص (شناخت نشانه‌ها) در موضوع وظیفه معرفتی منتظر است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه امانتداری نظام اسلامی یعنی رای دادن و امانت داری داوطلبان شرکت کننده در این انتخابات نیز روراست بودن و پس از انتخاب شدن نیز عمل به وظیفه خود است، ادامه داد: شرکت در انتخابات ضروری برای مردم است زیرا با مشارکت در این کار، می‌توانند در تعیین سرنوشت خود و تصمیمات ملی نقش ایفا کنند.

فاضلی هیدجی، با اشاره به وظایف معرفتی منتظران در دوران غیبت کبری، یادآور شد: از وظایف منتظران آگاهی از زمان غیبت در بحران‌ها و دشواری‌ها، شناخت نشانه‌ها و شناخت مهدی واقعی از مهدی‌های دروغین است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: زمان غیبت، زمان بی امام بودن و تنهایی بوده و مواجهه تک به تک با رقیبان و فرهنگ‌های مخاصم و دشمنان و به تنهایی دینداری کردن است.

وی با اشاره به فتنه کفر دجال و فتنه نفاق سفیانی در دوران غیبت، افزود: در این دوران اندیشه‌های کفر، تحریف و نفاق رواج می‌یابد و تا پستوخانه منازل نیز می رسد بنابراین باید از آنها آگاه بود.

انتهای پیام
captcha