آزادی ۶۱۱ زندانی غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4206036
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

آزادی ۶۱۱ زندانی غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی

معاون ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه امسال تعداد ۶۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان توسط ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند، گفت: از این تعداد، ۵۹۴ نفر را آقایان و ۱۷ را بانوان تشکیل می‌دهند.

رسول هاشمی، معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول هاشمی، معاون ستاد دیه استان، امروز، 27 دیماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، میزان کمک‌های مالی ایرانیان خارج از کشور به ستاد دیه آذربایجان‌شرقی را بیش از 2 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: بیشتر این کمک‌ها از کشورهای ترکیه، نروژ و آلمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد ۶۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی توسط ستاد دیه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند، افزود: از این تعداد، ۵۹۴ نفر را آقایان و ۱۷ را بانوان تشکیل می‌دهند که مجموع بدهی آنها هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

هاشمی مجموع اعسار کل بدهی‌های زندانیان آزاده شده آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری را ۶ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز ۲۹۵ میلیارد ریال از شکات جلب رضایت کرده و ۵۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق خانواده زندانیان تامین مالی شده است.

به گفته وی از مجموع بدهی‌های زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد آذربایجان‌شرقی مبلغ ۳۲۸ میلیارد ریال نیز با کمک خیران به طور بلاعوض به شاکیان پرونده های مزبور پرداخت شد.

هاشمی با بیان اینکه از مجموع ۶۱۱ زندانی آزاد شده جرایم غیر عمد آذربایجان‌شرقی تعداد ۳۵۷ نفر مجرم مالی بودند، ادامه داد: تعداد ۲۰۲ نفر مجرم مهریه و ۵۲ نفر مطالبه نفقه زوجه و فرزند مشترک را شامل می شود.

معاون ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، شهرهای تبریز، مراغه و اهر را دارای بیشترین تعداد زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۲۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، مجموع بدهی این افراد را چهار هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: چنانچه خیران و نیکوکاران استان زمینه جمع آوری یک‌هزار میلیارد ریال را فراهم کنند، ستاد دیه می تواند تمام این افراد را از زندان آزاد کند.

انتهای پیام
captcha