رسانه و شعر مقاومت باید به یک جریان سیال تبدیل شود
کد خبر: 4208528
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

رسانه و شعر مقاومت باید به یک جریان سیال تبدیل شود

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه رسانه و شعر مقاومت باید به یک جریان سیال و پویا تبدیل شود، اظهار کرد: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، امروز، 16 فروردین‌ماه، در محفل ادبی «مبشرات» در آستانه روز قدس، با بیان اینکه در مقوله فلسطین حد وسطی وجود ندارد، گفت: یک طرف حق و یک طرف باطل است و سکوت کردن در این موضوع، مهلک تر از قرار گرفتن در جبهه باطل و دشمن است.

وی با بیان اینکه رسانه و شعر مقاومت باید به یک جریان سیال و پویا تبدیل شود، اظهار کرد: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

بلاغی، همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شعرا و ادبا گفت: ایشان شعر را از قدرتمندترین رسانه‌ها و تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی عنوان کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی، جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر را مهم توصیف کرد و گفت: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید فعال باشد و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد بلکه یک جریان رسانه‌ای و ادبی با محوریت مقاومت باید ایجاد شود. شعر مقاومت جامعه را از بی‌طرفی به سمت حقیقت طلبی رهنمون می‌شود، موج ایجاد می‌کند و شورآفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه و شعر و ادبیات مقاومت نباید تنها به واژه‌ها و تصنیف‌ها و تصویرها بسنده کند، گفت: شعر مقاومت نیازمند روایتگری است در این راستا به سه نوع روایتگری نیاز داریم که یکی روایت نسل کشی و فاجعه انسانی، دیگری مقاومت مردم فلسطین و سومی روایت گروه‌هایی است که در جریان فلسطین سکوت کرده اند.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مسئله فلسطین برشمرد و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تاثیرگذار در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

انتهای پیام
captcha