روز قدس تیری به قلب توطئه صهیونیسم و طرفداران آن‌ها است
کد خبر: 4208787
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
امام جمعه تبریز:

روز قدس تیری به قلب توطئه صهیونیسم و طرفداران آن‌ها است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه سال‌های متمادی است که تلاش می‌شود مسئله قدس به فراموشی سپرده شود، گفت: اما روز قدس، تیری به قلب توطئه اسرائیل و حرکتی برای خنثی سازی توطئه‌ خباثت آمیز استکبار، صهیونیسم و طرفداران آن‌ها است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 17 فروردین‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به توطئه‌های اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: ترور در دمشق و مسکو دو لبه کند یک قیچی هستند.

وی اظهار کرد: چندی پس از حمله تروریستی در یکی از تالارهای مسکو، این بار جهان با شوک حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رو به رو شد، اینکه چرا سران سیاسی و نظامی این رژیم برای نخستین بار در مواجهه با ایران تصمیم گرفتند به صورت علنی، مکان دیپلماتیک متعلق به ایران را مورد هدف قرار داده و قوائد و قوانین حقوق بین‌المللی را زیر پا بگذارند تا حدود زیادی برای مردم واضح است.

آل‌هاشم، افزود: طوفان الاحرار در جمعه رمضان ۱۴۴۵ تحت تاثیر طوفان الاقصی است و حضور امسال مردم شریف ایران و جهان در روز قدس، تاثیرات بسیاری خواهد گذاشت.

خطیب جمعه تبریز، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال در فضایی متفاوت و فصلی نو با تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد، روز قدس یکی از یادگاران ماندگار و نتیجه بخش امام راحل است، ایشان با صراحت تمام و غیرقابل تفسیر از محو اسرائیل و نابودی کامل رژیم صهیونیستی صحبت می‌کردند و روز قدس را به عنوان یکی از راهبردهای تحقق این هدف اعلام کردند .

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته، زنده نگه داشتن آرمان‌های والای امام راحل و آرمان رهایی قدس شریف و آزادی سرزمین فلسطین از دست رژیم صهیونیستی و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رسیدن به این آرمان است.

آل‌هاشم ادامه داد: اعلام روز قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب و اهتمام رهبر فرزانه انقلاب برای شکل گیری مقاومت در منطقه به عنوان‌ سیاست ثابت از سوی جمهوری اسلامی، سازوکارهای نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین را شامل می‌شود.

امام جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها برای رسیدن به اهداف اعلامی، نابودی حماس و آزادی اسرای نظامی خود به هرگونه جنایات دست زده‌اند، کودکان، زنان و مردان را کشته و بیمارستان‌ها را بمباران کردند اما نه تنها به هیچ هدفی نرسیدند بلکه در یک بن‌بست راهبردی گرفتار شده و به دلیل بحران‌های متعدد داخلی و بین‌المللی، قدرت تصمیم گیری درست را از دست داده و هر نوع تصمیم گیری آن‌ها پیامدی جز افزایش شکست برایشان ندارد.

وی گفت: سال‌های متمادی است که تلاش می‌شود مسئله قدس به فراموشی سپرده شود اما روز قدس، تیری به قلب توطئه اسرائیل و حرکتی برای خنثی سازی توطئه‌ خباثت آمیز استکبار، صهیونیسم و طرفداران آن‌ها است.

آل‌هاشم، با بیان این‌که روز قدس پشتوانه امنیت کشور است، اظهار کرد: هر فردی که در روز قدس به خیابان می‌آید، سهمی در امنیت کشور، ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: جنگ حماسه ساز غزه، خوی حیوانی صهیونیست‌ها را نشان داده و این رژیم در حال مرگ، شکست خورده است و خود را به در و دیوار می‌زند تا کاری کند این رژیم مغلوب اراده فلسطین شده است، راهپیمایی روز قدس نیز پشتوانه بی بدیل برای مجاهدان خط مقدم غزه و مردم غیور فلسطین است.

وی با اشاره به ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی، گفت: زمان شناسی، انقلاب هنر بزرگ این شهید بود، شهید آوینی در کنار فضیلت و اخلاص و جهاد با نفس، قلم شیوا و روانی داشت، به گفته او، برای آگاهی انسان همین بس که زمان خود را بشناسد تا در آماج اشتباهات قرار نگیرد.

آل‌هاشم، همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، افزود: آنچه که صیاد را صیاد کرد، اخلاصش بود، این شهید از لحاظ نظامی برجسته بود، نماز اول وقت او ترک نمی‌شد، روضه اول ماه منزل او هنوز هم ادامه دارد. اول انقلاب می‌گفتند «ارتشی و سپاهی ۲ لشکر الهی» شهید صیاد شیرازی می‌گفت بگوید «ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی».

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید خیابانی نیز از جمله شخصیت‌های برجسته معاصر ایران بوده ولی ویژگی‌های مذهبی، علمی و اخلاقی او در یک سده اخیر زیر غبار کم توجهی به درستی شناسانده نشده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص میدان داری مردم در اقتصاد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار کارگزاران نظام، بار دیگر به ضرورت میدان داری مردم در اقتصاد تاکید کردند، مردم، میدان دار هستند و مجموعه‌های دولت، مجلس و دستگاه قضا باید میدان نقش آفرینی مردم را فراهم کنند، دولت باید به این باور برسد که اگر مردم به میدان تولید برسند دولت بیش از همه نفع می‌برد.

آل‌هاشم ادامه داد: دشمن به هر مناسبت و بهانه‌ای دنبال دوقطبی سازی در جامعه است، هفته گذشته ۲ مناسبت شهادت امام علی(ع) و روز طبیعت همزمان بود، گفتیم که ما مخالف طبیعت نیستیم اما حرمت ماه رمضان باید رعایت شود.

خطیب جمعه تبریز افزود: معاندین تلاش می‌کردند تا دو قطبی سازی کنند و تضاد بین ۲ مناسبت ایجاد کنند تا نشان بدهند مردم بین دو مناسبت، دنبال تفریح و شادی هستند اما در عمل، آذربایجان ما برخلاف آن رویه بود، مردم بی اعتنا به جوسازی‌های مسموم، حرمت روز شهادت را حفظ کردند.

وی افزود: در تبریز اجتماعات بزرگ عزاداری خیابانی در گرامیداشت عزای امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد و مردم و دسته جات حسینی برای ادای احترام قیام کردند و عصر نیز با حضور در پارک‌ها با حفظ حرمت روز شهادت، افطاری خود را در طبیعت گذراندند، مردم ما حقا و انصافا مومن هستند.

انتهای پیام
captcha