کد خبر: 4228152
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی:

فعالیت روابط‌عمومی‌ها در جامعه اثربخش باشد

یوسف زندی گفت: در حوزه ساماندهی نخبگان رسانه‌ای باید رویکرد و مشی مشخصی ایجاد شود تا فعالیت روابط عمومی‌ها در سطح سازمان‌ها و جامعه نتیجه داده و اثربخش باشد.

یوسف زندی، رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یوسف زندی، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، روز گذشته دوم مردادماه، در دومین جلسه تخصصی کارگروه روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: روز اولی که مجموعه بنیاد را تحویل گرفتیم، براساس بانک اطلاعاتی موجود تعداد ۲هزار و ۵۰۰ نخبه در استان داشتیم اما مشخص نبود که این تعداد نخبه کجا حضور دارند و مشغول چه کاری هستند. پس از انجام پایش‌های مربوطه توانستیم با حدود یک‌هزار و ۷۶۰ نخبه فعال استان ارتباط بگیریم که ارتباط با سایر نخبگان میسر نشد.

وی ادامه داد: پس از مشخص‌شدن وضعیت نخبگان استان و حوزه تخصص آن‌ها، تعداد ۳۱ کارگروه تخصصی در زیرمجموعه بنیاد ملی نخبگان استان شکل گرفت که کارگروه‌ تخصصی روابط عمومی یکی از کارگروه‌های مهم این بنیاد به‌شمار می‌رود.

زندی تأکید کرد: روابط عمومی، چشم و دیدگان یک سازمان محسوب می‌شود و باید حرفی برای گفتن داشته باشد در غیر این صورت صرفاً یک فعالیت سطحی بوده و کارایی لازم را نخواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از ابرچالش‌های کشور، داشتن نگاه جزیره‌ای است که در بحث روابط عمومی نیز دیده می‌شود، گفت: روند جدیدی که از ۶ سال گذشته در نظام حاکمیت شکل گرفته که در دولت سیزدهم نیز توسعه یافت، اعتقاد به این است که رمز و راز پیشرفت، حرکت به سمت نظام هوشمند است.

وی ادامه داد: اکنون در عصر متاورس و هوش مصنوعی قرار داریم و تکنولوژی‌هایی که زمانی برای ما عمیق و پیچیده بود، اکنون به خاطرات پیوسته و نوستالژی شده است و شاید در روزهای آینده نیز رنگ و روی تکنولوژی‌های امروز تغییر کند.

زندی در خصوص راهکارهای تعالی روابط‌عمومی و حل چالش‌های آن، اظهار کرد: نخستین گام، سازماندهی و دومین گام، حرکت به سمت نظام‌مند کردن روابط عمومی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: رویکرد و مشی مشخصی باید در حوزه ساماندهی نخبگان رسانه‌ای ایجاد شود تا فعالیت روابط عمومی‌ها در سطح سازمان‌ها و جامعه نتیجه داده و اثربخش باشد. 

وی گفت: دیدگاه‌های سیاسی در حوزه روابط‌عمومی، اثربخشی این حوزه را از بین می‌برد و از سویی باید مدیران مختلف را نسبت به حوزه فعالیت رسانه‌ای و ارتباطات آگاه سازیم که لازمه آن انسجام بین همکاران روابط‌عمومی است.

انتهای پیام
captcha