به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، هاشم داداشپور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، روز گذشته، 18 مردادماه، در آیین اختتامیه دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با اشاره به آغاز طرحهایی برای توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در طول سه سال گذشته، اظهار داشت: این موضوع یک وظیفه اداری و مسئولیت اجتماعی برای ما است.
وی افزود: اغلب دانشجویان شاهد و ایثارگر، مشکل تامین شغلی دارند که وزارت علوم در این خصوص کاری نمیتواند انجام دهد ولی قادر به بسترسازی برای مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر به منظور کارآفرینی است.
داداشپور، با بیان اینکه یک دانشجوی شاهد میتواند یاد بگیرد و یاد بدهد، ادامه داد: آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و بر اساس برنامه هفتم توسعه نیز باید ۴۰ درصد دانشجویان، مهارت کسب کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به تحصیل بیش از سه میلیون دانشجو در کشور، گفت: دستیابی به هدف برنامه هفتم توسعه ۲ راه دارد که راه نخست افزایش گستره دانشگاههای فنی و حرفهای و علمی و کاربردی است تا دانشجویان بیشتر در این نوع دانشگاهها تحصیل کنند اما با توجه به اینکه اکنون تنها ۱۰ درصد دانشجویان در این دانشگاهها حضور دارند، دستیابی به این هدف بسیار دشوار و هزینه بر است.
وی با بیان اینکه راه دوم، حرکت دانشگاهها به سمت مهارت افزایی است که این موضوع در دنیا نیز مطرح است، تاکید کرد: وظیفه آموزش عالی تا به امروز صرفا آگاهی بخشی و آموزش بوده ولی اکنون دانشگاهها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند و در این راستا نیز سه طرح را در وزارت علوم اجرایی کردیم.
داداش پور، با اشاره به تصویب طرح شورای گسترش مبنی بر گذراندن ۳۸ واحد دانشجویان کارشناسی در صنعت، افزود: بورسیه صنعت و مشاغل راه اندازی شده و در دفترچه جدید نیز ۴۳ شرکت تقاضای این بورسیه را کردهاند.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، افزود: در طرح سوم وزارت علوم نیز برگزاری دورههای مهارت افزایی مثل دوره دانشگاه هنر اسلامی تبریز که دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور به کسب مهارت مشغول شدند برگزار شد.
انتهای پیام