به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، حجتالاسلام حسین پورثامی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امروز ششم اسفندماه در مراسم بزرگداشت هفته کانونهای فرهنگی تربیتی در تبریز گفت: مهمترین رسالتی که باید در وزارت آموزش و پرورش رقم بخورد، تربیت است و برخی آن را با عنوان فتح مداوم، فرآیندی از وضعیت نامطلوب موجود تا وضعیت مطلوب، فعالسازی استعدادهای بالقوه دانشآموزان و رساندن آنها به کمال تعریف میکنند.
وی با اشاره به نقش کانونهای فرهنگی تربیتی در فرآیند رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان افزود: یکی از جدیترین مظاهر رشد و تکامل، کانونهای فرهنگی تربیتی هستند که اکنون تعداد آنها به هزار و ۱۸۲ مورد در کشور میرسد.
پورثامی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این کانونها، تربیت تخصصی دانشآموزان است و ما به دنبال شناسایی استعدادهای بالقوه دانشآموزان و به فعلیت رساندن آنها هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق سند تحول بنیادین، هر دانشآموز باید استعدادهای خود را به کمال برساند، مدرسه را اصلیترین پناهگاه تربیتی دانست و تاکید کرد: فعالیتهای تخصصی و حرفهای در حوزه تربیتی ممکن است در مدارس به طور کامل انجام نشود، اما در کانونهای فرهنگی تربیتی، ما به دنبال تربیت تخصصی، حرفهای و رشد همهجانبه دانشآموزان هستیم.
وی با اشاره به برنامههای جدید این مراکز گفت: تشکیل حلقه میانی کانونها با عنوان برنامه «کانون در اکنون» و برگزاری جشنواره کاری نو از جمله اقداماتی است که انجام شده است.
پورثامی یکی از آفات فعالیتهای پرورشی را نتیجهمحور بودن آنها دانست و تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که استعدادهای شناساییشده را پرورش دهیم و کانون فرهنگی تربیتی باید حلقه وصل میان دستگاه ستادی و مدارس باشد و اگر این مراکز به درستی به وظایف خود عمل کنند، به مرجع تربیتی محله تبدیل خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم این مراکز در کاهش آسیبهای اجتماعی و تولید سرمایه اجتماعی، گفت: کانونهای فرهنگی تربیتی از کلیدیترین مکانهایی هستند که میتوانند تأثیر بسزایی در کاهش آسیبهای اجتماعی و ایجاد نشاط و پویایی در بین نوجوانان و جوانان داشته باشند.
انتهای پیام