رهنمودهای امام خمینی(ره)؛ الگوی فعالیت هنرمندان
کد خبر: 3902889
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

رهنمودهای امام خمینی(ره)؛ الگوی فعالیت هنرمندان

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، گفت: دیدگاه امام راحل در حوزه فرهنگ و هنر محدود کردن آن نبود بلکه رساندن این حوزه به جایگاه واقعی خود بود و رهنمودهای ایشان در این زمینه هنرمندان را از سرگردانی نجات داد.

رهنمودهای امام خمینی(ره) هنرمندان را از سرگردانی نجات دادسیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی بود، اظهار کرد: هدف از انقلاب محدودسازی عرصه‌های مختلف نبود بلکه هدایت و اصول سازی این عرصه بود.

وی افزود: دیدگاه امام راحل نیز در حوزه فرهنگ و هنر محدود کردن آن نبود بلکه رساندن این حوزه به جایگاه واقعی خود بود و رهنمودهای ایشان در این زمینه هنرمندان را از سرگردانی نجات داد.

بلاغی، با بیان اینکه هنر انقلابی و اسلامی پدیده‌ای نوظهور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار می‌کند: خاستگاه هنر اسلامی دین اسلام و اخلاق بوده و خروجی آن انقلابی و دگرگون سازی این حوزه است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معتقد است: دیدگاه امام راحل در خصوص هنر این بود که هنر هدف نبوده بلکه باید راهی برای رسیدن به حقیقت باشد و ابزاری برای رسیدن به تعالی و ارزش های اخلاقی و انسانی است.

وی ادامه داد: از نظر امام راحل هنر متعهد باید در مسیر رشد و تعالی انسان و نشان دادن راه حقیقت باشد و بهترین راه رسیدن به آن نیز هنر است.

بلاغی، با اشاره به اینکه از هنر باید برای هدایت انسان‌ها استفاده کرد، یادآوری می‌کند: از دیدگاه امام خمینی(ره) هنر برای هنر نیست بلکه برای مردم، ارزش‌ها و حقیقت است و باید انسان را یک گام به جلو ببرد و به تعالی رهنمون کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: شهدایی مانند شهید آوینی از فضای فکری و هنر تراز مورد نظر امام راحل الهام گرفته و با گام برداشتن در این مسیر برای خیلی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نیز الگو شد.

انتهای پیام
captcha