کرونا؛ فرصتی مناسب برای افزایش مطالعه در بین خانواده‌ها
کد خبر: 3935342
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

کرونا؛ فرصتی مناسب برای افزایش مطالعه در بین خانواده‌ها

فرماندار اهر شرایط کرونایی را بهترین فرصت برای افزایش مطالعه و کتابخوانی در بین خانواده‌ها و علاقه‌مندان برشمرد، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در میان خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد.

کرونا؛ فرصتی مناسب برای افزایش مطالعه در بین خانواده‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول خدابخش، فرماندار اهر امروز، 25 آبان‌، در بازدید از کتابخانه عمومی اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، شرایط کرونایی را بهترین فرصت برای افزایش مطالعه و کتابخوانی در بین خانواده‌ها و علاقه‌مندان برشمرد و اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در میان خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود دو کتابخانه عمومی و مجهز با منابع غنی و ارزشمند کتاب در سطح شهرستان اهر آن را گنجینه‌ای بسیار مهم برای استفاده خانواده‌ها و ترویج مقوله کتابخوانی در بین مردم این شهرستان برشمرد و افزود: کتاب منبعی ارزشمند درباره آشنایی با افکار و تجارب مختلف است و بهترین راهنما و راهکار در زندگی محسوب می‌شود.

فرماندار اهر، گفت: با توجه به وضعیت کنونی کرونایی و محدودیت‌ها و عدم امکان گشت و گذار، توجه به کتاب به عنوان گنجینه عظیم که وقایع و رخدادهای مختلف تاریخی را در خود جمع آوری کرده، می‌تواند راه گشایی مناسب در زندگی ما بوده و بسیار ارزشمند است.

خدابخش افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی مسئولان باید با تدوین برنامه مناسب مطالعه و کتاب‌خوانی را در خانه بین خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنند و هر هفته یک کتاب معرفی و سؤالاتی از آن کتاب انتخاب شود و در صورت پاسخ صحیح به برندگان جوایزی اهدا شود.

وی افزود: متاسفانه در بین خانواده‌ها مقوله کتاب و کتابخوانی از سبد زندگانی کمی به حاشیه کشیده شده که انتظار داریم با بازنگری و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده این مشکل نیز حل شود.

انتهای پیام
captcha