شهید سلیمانی؛ نماد قدرت منطقه‌ای
کد خبر: 3945406
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

شهید سلیمانی؛ نماد قدرت منطقه‌ای

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سردار دلها نماد قدرت منطقه‌ای است، گفت: وظیفه داریم حاج قاسم را بعنوان یک شخصیت فراملی معرفی کنیم و ایشان را بعنوان یک چهره انقلابی، فراجناحی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

شهید سلیمانی؛ نماد قدرت منطقه‌ای / ارسالی یکشنبهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 14 دیماه، در وبینار علمی «مکتب شهید سلیمانی» با بیان اینکه سردار دلها نماد قدرت منطقه‌ای است، گفت: وظیفه داریم حاج قاسم را بعنوان یک شخصیت فراملی معرفی کنیم و ایشان را بعنوان یک چهره انقلابی، فراجناحی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
وی از شهید سلیمانی بعنوان تمثیل عینی از مجموعه ارزش‌های ملی، دینی و انقلابی یاد کرد و افزود: حاج قاسم نماد مقاومت برای کل مردم آزاده است و رستاخیر ملت ایران بعد از شهادت ایشان حامل پیام های بزرگ به دشمنان بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه بعد از شهادت حاج قاسم روح مقاومت در کالبد ملت جاودانه شد، ادامه داد: دشمن باید بداند با تهدید و ترور و کشتار نمی‌توان روح مقاومت را از این کالبد جدا کرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم در تشییع میلیونی حاج قاسم نشان دادند خون پاک این سردار والامقام هدر نخواهد رفت و عزم سربازان و سرداران ولایت ایران برای گرفتن انتقام سخت از آنها جزم تر شده است.
وی تاکید کرد: دشمن با ترور شهید سلیمانی نه تنها نتوانست این عنصر اثرگذار را از بین ببرد بلکه حاج قاسم بعد از این حادثه بیشتر از حیات خود به دنیا شناسانده شد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه حاج قاسم یک انقلابی تمام عیار بود، گفت: سردار سلیمانی آنچه داشت را از مکتب امام راحل بدست آورده بود و خود را سرباز مطیع ولایت و رهبری میدانست.
وی ادامه داد: چهره بین‌المللی مقاومت و سیدالشهدای مقاومت اسلامی که سربازان انقلابی تربیت کرده و امروز هرجا نیروی مجاهدی هست تحت تاثیر تعلیمات حاج قاسم است.
امام جمعه تبریز، با بیان اینکه حاج قاسم اهل سیاست و قبیله گرایی نبود، گفت: سپهبد سلیمانی منادی وحدت نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان اسلام و غرب آسیا بود و با ریخته شدن خون شهید والامقام این مهم به منصه ظهور رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته فرا جناحی ترین تشییع یک مقام کشوری را شاهد بودیم، افزود: شهید سلیمانیِ امروز بسیار خطرناک تر از زمان حیاتش به استکبار است.
وی سردار سلیمانی را معمار ارتش بین‌المللى اسلامى خواند و خاطرنشان کرد: با شروع جنگ نیابتى استكبار جهانى كه با شركت پیدا و پنهان ده ها كشور آمریكایى و اروپایى و آسیایى و آفریقایى همراه شد.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: سردار سلیمانى با نگاه فرصت ساز خود از دل این تهدیدها، ارتش بزرگ بین‌الملل اسلامى را به وجود آورد.
وی پایان دادن به دولت آمریكا ساخته داعش را یکی دیگر از جلوه‌های فرماندهی سردار سلیمانی برای شکست استکبار دانست و گفت: این سردار مجاهد با پایمردى و فرماندهى شجاعانه خود توانست نیروهاى داعش را در آستانه ورود به دروازه‌هاى دمشق و بغداد متوقف كند، آنان را به عقب براند و نهایتاً در موصل متلاشى سازد و پایان عمر داعش را اعلام كند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ایران هدف نهایی داعش بود، گفت: داعش قرار بود بعد از تسلط بر این مناطق در نهایت به هدف اصلى خود برسند، یعنى ایران را دچار ناامنى وبى ثباتى داخلى كنند و مرزها و شهرهاى ما را به آشوب بكشند، اما سردار شهید قاسم سلیمانى همراه با همرزمانش در قالب مدافعان حرم با این پلیدى و سیاهى، دور از مرزهاى ایران وارد جنگ شدند و تهدید داعش را از مرزهاى جمهورى اسلامى ایران دور ساختند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم سرعت بخشى به سیر تكاملى محور مقاومت را بخش دیگری اقدامات فرصت ساز سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: تعمیق و گسترش جغرافیاى مقاومت، تعمیق اخوت بین ملتهاى منطقه و احترام به حاكمیت ملى و تمامیت ارضى كشورها بخشی دیگر از نمایشگاه شكست آمریكا با فرماندهی سردار سلیمانی در غرب آسیاست.

انتهای پیام
captcha