رونمایی از دانشنامه «مکتب شهید سلیمانی» در تبریز
کد خبر: 3945418
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

رونمایی از دانشنامه «مکتب شهید سلیمانی» در تبریز

پیش درآمد دانشنامه مکتب شهید سلیمانی به کوشش اساتید دانشگاه، پژوهشگران و جمعی از پیشکسوتان و علاقه مندان جبهه مقاومت در تبریز تدوین، چاپ و رونمایی شد.

رونمایی از دانشنامه مکتب شهید سلیمانی در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، پیش درآمد دانشنامه مکتب شهید سلیمانی به کوشش اساتید دانشگاه، پژوهشگران و جمعی از پیشکسوتان و علاقه مندان جبهه مقاومت امروز، 14 دی‌ماه، همزمان با وبینار مکتب شهید سلیمانی در تبریز رونمایی شد.

مسلم اورنگی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی و دبیر علمی وبینار در این مراسم با ارایه گزارشی از کارگروه علمی این وبینار، اظهار کرد: دانشنامه مکتب شهید سلیمانی در راستای لبیک‌گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تبیین مکتب سردار سلیمانی و همچنین به خاطر محبت و توجه خاص این شهید به خطه آذربایجان تدوین شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار را به عنوان یک مکتب و چهره جهانی معرفی کردند و در دیدار با خانواده محترم این شهید نیز به نقش مردم آذربایجان و تبریز نیز تاکید فراوان و ویژه‌ای داشتند.

اورنگی، با بیان اینکه دانشنامه مکتب شهید سلیمانی در جهت تبیین و عمق بخشی به فرهنگ شهید پروری و حماسه سازی مردم آذربایجان تدوین شده تا از این طریق، دین مردم آذربایجان نسبت به این شهید بزرگوار ادا شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم برای عموم مردم به ویژه نسل جوان، مکتب سردار سلیمانی را از زوایای گوناگون در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و حماسه جبهه مقاومت معرفی کنیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه این اثر ارزشمند پیش درآمدی برای دانشنامه جامع مکتب شهید سلیمانی است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای علمی، فرهنگی، دینی و علاقه مندی مردم آذربایجان به آن سردار شهید، تدوین دانشنامه جامع مکتب شهید سلیمانی از طرف بنیاد وی، به این استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه دانشنامه مکتب شهید سلیمانی، با تلاش ۱۰۰ نفر از اساتید و فرهنگیان در طول یک سال و در هشت فصل تدوین و گردآوری شده است، گفت: این دانشنامه، برگ سبزی از فرزندان خطه آذربایجان به روح بلند و آسمانی سردار سلیمانی است.

اورنگی، اضافه کرد: وظیفه می‌دانم از اهتمام و پیگیری‌های فرمانده سپاه عاشورا و سایر همکاران، همکاری دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش استان، سازمان بسیج فرهنگیان و به ویژه اساتید و پژوهشگران حوزه‌های مختلف که در این اثر ارزشمند نقش آفرین بوده‌اند، قدردانی کنم.

انتهای پیام
captcha