پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز شهدای جهاددانشگاهی
کد خبر: 3948013
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز شهدای جهاددانشگاهی

استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت ۲۷ دی‌ سالروز بمباران کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز و روز شهدای جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد.

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت شهدای 27 دیمه دانشگاه تبریز و جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 27 دی به مناسبت سالروز بمباران کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز و روز شهدای جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«دانشگاه همیشه منشأ تحولات سازنده و دانشجویان در حل مسائل جامعه پیشرو بوده‌اند؛ این موضوع در دوران دفاع مقدس نیز به زیباترین مشکل متجلی شد و دانشگاهیان در کنار حضور در خطوط مقدم جبهه در کسوت رزمندگان و فرماندهان، بخش اعظم پشتیبانی فنی و مهندسی جنگ را نیز بر عهده داشتند و تخصص خود را برای تأمین نیازهای رزمندگان به کار می‌بستند.

از جمله طلایه‌داران حرکت خودکفایی در عرصه دفاعی، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حمایت جهاددانشگاهی بودند که در تأمین نیاز رزمندگان تلاش می‌کردند؛ عظمت و بزرگی کار آنان موجب شد که دشمن کوردل محل کارگاه این حرکت افتخارآمیز را بمباران و ۲۲ تن از بهترین دانشجویان و قهرمانان عرصه علمی را به شهادت برساند.

عطر وجود این شهیدان گران‌قدر برای همیشه در فضای دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران، ماندگار شده و راه مقدس و متعالی آنان توسط جوانان دانشمند و متخصص این دانشگاه ادامه دارد.

اینجانب یاد و خاطره شهدای دانشجو، شهیدان جهاددانشگاهی بویژه شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز را گرامی می‌دارم و از صبر و استقامت خانواده‌های آنان قدردانی می‌کنم».

دکتر محمدرضاپورمحمدی
استاندار آذربایجان شرقی

انتهای پیام
captcha