فرهنگ قرآنی در کل جامعه حاکم شود
کد خبر: 3976806
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

فرهنگ قرآنی در کل جامعه حاکم شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه ما هنوز به‌صورت کامل به وظایف خود در قبال قرآن عمل نکرده‌ایم، گفت: فرهنگ قرآن باید در کل زندگی، ادارات، کوچه‌ها، محلات، مدارس، دانشگاه‌ها حاکم شود.

فرهنگ قرآنی در کل جامعه حاکم شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز جمعه، 21 خردادماه، در گردهمایی استانی مؤسسات قرآنی استان، با تأکید بر اینکه ما هنوز به صورت کامل به وظایف خود در قبال قرآن عمل نکرده‌ایم، گفت: قرآن باید در کل زندگی ما حاکم باشد. باید در همه جا در ادارات، کوچه‌ها، محلات، مدارس، دانشگاه‌ها فرهنگ قرآن حاکم شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی، جوانان ایرانی را قرآنی کرد و این دستاورد بزرگ فرهنگی است که باعث شد قرآن با رهبری امام راحل از مهجوریت در آید.

آل‌هاشم، با اشاره به اینکه در قبال قرآن وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم، افزود: قرآن تابلو هدایت برای شما مدیران و مؤسسات است. نباید فقط عنوان مدیر بودن را یدک بکشیم باید با تمام قوا در فعالیت‌های قرآنی حضور مستمر داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ملاطفت و خوشرویی در فعالیت‌های دینی و قرآنی نیاز هست ولی در کارهای مدیریتی جدیت هم لازم است، ادامه داد: افراد یا نباید وارد سمت مدیریت شوند یا باید با جدیت مسائل مدیریتی را دنبال کنند.

وی با اشاره به خواستگاه قرآنی انقلاب اسلامی، یکی از لوازم توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را منابع انسانی برخوردار از دانش مدیریتی، آرمان‌خواه و تحول‌گرا بیان کرد و افزود: از بایسته‌های مهارتی مدیران قرآنی، آشنایی با اصول مدیریتی است و الزاماً قاری یا حافظ قرآن بودن مبنای دقیقی برای انتصاب مدیران قرآنی نمی‌باشد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه برای عمل به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن عنایت ویژه مردم نیاز هست، اظهار کرد: تمام افتخارات قرآنی محصول فعالیت‌های محلات و مساجد است و شما مدیران مؤسسات هم محصول این مساجد و محلات هستید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: باید مردم باور داشته باشند که اگر ما در لواء حافظان قرآن نباشیم و فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم نباشد فرزندان و جوانان ما در خطر خواهند بود.

انتهای پیام
captcha