تغییر رویکرد جهاددانشگاهی به سمت دوره‌های آموزشی اثرگذار
کد خبر: 3989051
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

تغییر رویکرد جهاددانشگاهی به سمت دوره‌های آموزشی اثرگذار

جعفر محسنی با بیان اینکه این نهاد رویکرد خود را به سمت آموزش دوره‌هایی با اثرگذاری بالا در بازار کار تغییر داده است، گفت: امروزه نیاز به نیروی توانمند در کارخانجات و واحدهای تولیدی بیشتر احساس می‌شود؛ از این رو جهاددانشگاهی وارد آموزش‌های تخصصی در این خصوص خواهد شد. امیدواریم بتوانیم این خلأ را هر چه سریعتر پر کنیم.

تغییر رویکرد آموزشی جهاد دانشگاهی به سمت دوره‌هایی با اثرگذاری بالا در بازار کاربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، 16 مرداد در برنامه‌ رادیویی به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، با بیان اینکه این نهاد رویکرد خود را به سمت آموزش دوره‌هایی با اثرگذاری بالا در بازار کار تغییر داده است، گفت: امروزه نیاز به نیروی توانمند در کارخانجات و واحدهای تولیدی بیشتر احساس می‌شود؛ از این رو این نهاد وارد آموزش‌های تخصصی در این خصوص خواهد شد. امیدواریم بتوانیم این خلأ را هر چه سریعتر پر کنیم.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ تأسیس و مقرر شد که در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و غیره با فعالیت‌های جهادی پیش رود و با توجه به این‌که مغز متفکر جامعه دانشگاه‌ها بوده و به برخی فعالیت‌های جهادی نیاز بود، این امر به جهاد دانشگاهی محول شد.

محسنی ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر مقطعی از زمان با توجه به نیازهای جامعه فعالیت کرده و در بحث‌های مختلف از جمله ارتباط صنعت با دانشگاه، تولید، خدمات تخصصی و پژوهشی و مباحث علمی و پزشکی خدمات چشمگیری را ارائه کرده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در سطح بین‌الملل در حوزه‌های مختلف فناوری شناخته شده است، گفت: همچنین در سال گذشته به‌عنوان سازمان پژوهشی پرمخاطب در کل دنیا مطرح شده است.

وی با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است، گفت: باتوجه به نیاز جامعه و دغدغه جوانان، این نهاد از سال گذشته به امر اشتغال نیز وارد شده است. جهاددانشگاهی از لحاظ ساختار سازمانی، یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و مستقیماً زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند و ریاست این مجموعه نیز توسط رئیس جمهور انتخاب می شود.

محسنی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جهاددانشگاهی در دفاع مقدس، بیان کرد: این نهاد در آن مقطع نیز در راستای نیازهای علمی، تخصصی و فنی و تامین تجهیزات نظامی فعالیت کرده و با تلاش‌های شبانه‌روزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین می‌شد و در زمانی که دانشگاه تبریز مورد حمله قرار گرفت، ۲۲ عزیز توانمند که مشغول تولیدات در کارگاه بودند، به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که دانشگاه می‌تواند بستری برای تأمین نیازهای ضروری جامعه باشد، افزود: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در حوزه درمان نیز ورود یافته و در بحث طب کار بسیار موفق عمل کرده است؛ به طوری‌که اکنون ۳۱ سال است که پایش سلامت پرسنل کارخانجات و واحدهای تولیدی استان را انجام می‌دهیم.

محسنی اظهار کرد: بعد از تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی و رشد شاخص‌های خودباوری و خوداتکایی در جوانان، آموزش‌های مهارتی احساس شد و در این خصوص جهاددانشگاهی مرکز علمی کاربردی را ایجاد کرد، همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط معاونت آموزشی عملکرد مناسبی داشته است.

وی افزود: مباحث مرتبط با علوم انسانی باتوجه به تأثیر خود در جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که در این راستا نیز جهاددانشگاهی با تأسیس پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی وارد کار شده است.

محسنی با اشاره به برنامه‌های جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در سال جاری، گفت: در حوزه درمان اقدامات پژوهشی مرتبط با درمان ناباروری را انجام دادیم که خروجی آن کمی زمان بر خواهد بود؛ همچنین تأمین آب و تأمین امکانات سرمایشی با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق دورافتاده استان در برنامه کاری ما قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توانمندسازی زنان سرپرست خانواده با ارائه تسهیلات بانکی و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: سال گذشته در راستای توانمندسازی زنان خانوار تعیین وضعیت کردیم تا رشته‌هایی که با سرمایه‌گذاری کم منجر به اشتغالزایی می‌شود را شناسایی کنیم؛ که در این راستا ۱۰ رشته در استان ما بیشتر مورد توجه قرار گرفت و این افراد بعد از سپری کردن دوره‌های مهارتی به بازار کار معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha