نگاه شهید مطهری به دانشگاه مانند مسجد بود
کد خبر: 4056942
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

نگاه شهید مطهری به دانشگاه مانند مسجد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه نگاه شهید مطهری به دانشگاه مانند مسجد بود و همواره با وضو وارد دانشگاه می‌شد، گفت: رعایت انصاف، داشتن تواضع، رعایت نظم، احترام به دانشجویان و مدارا با آن‌ها و داشتن خلوص نیت از جمله ویژگی‌هایی است که شهید مطهری به ما یاد داده است.

بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، در آئین اختتامیه‌ پانزدهمین جشنواره‌ آموزشی شهید مطهری، با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه‌ معلم و استاد عشق به تعلیم علم است و شهید مطهری نیز به‌عنوان الگویی آسمانی عاشق و شیفته‌ علم بود و ارزش و جایگاه کار خویش را می‌دانست و به ما نیز یاد داد که ارزش کار خود را بدانیم.

وی ادامه داد: معلمان و اساتید نقش بسیار زیادی در آینده‌ کشور دارند و ما باید ارزش این تاثیرگذاری بدانیم و با عشق و علاقه زمینه‌های رفتاری را در دانشجویان ایجاد کنیم.

نقی‌پور، با بیان اینکه نگاه شهید مطهری به دانشگاه مانند مسجد بود و همواره با وضو وارد دانشگاه می‌شد، گفت: رعایت انصاف، داشتن تواضع، رعایت نظم، احترام به دانشجویان و مدارا با آن‌ها و داشتن خلوص نیت از جمله ویژگی‌هایی است که شهید مطهری به ما یاد داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تکریم جایگاه معلم و استاد تعظیم در مقابل علم، اخلاق و ایثار کسانی است که دانش خود را به دانشجویان منتقل می‌کنند و در واقع می‎توان گفت معلم معمار قلب‌ها و بذر نور در دل‌ انسان‌ها است.

وی اخلاق را نقطه‌ گمشده‌ جامعه‌ پزشکی عنوان کرد و افزود: ما باید همیشه اخلاق را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم چراکه اگر تعداد اندکی از جامعه‌ پزشکی اشکالاتی داشته باشند، این اشکالات به همه‌ جامعه‌ پزشکی تعمیم داده خواهد شد؛ بنابراین باید در رفتار و اخلاق خود دقت کنیم که ما علاوه بر جامعه، در بین اساتید سایر رشته‌های دانشگاهی نیز الگو هستیم

نقی پور، تاکید کرد: ما به‌صورت مستقیم در سلامت مردم نیز تاثیر داشته و با آن‌ها ارتباط داریم و باید با مردم نیز به‌خوبی و با اخلاق نیک برخورد کنیم و امیدوارم دانشجویانی را پرورش دهیم که افتخار اساتید و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باشند.

حجت الاسلام یوسف خیری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی سخنانی گفت: شهید مطهری انسانی بی‌نظیر و ستاره‌ای درخشان در آسمان علم و دانش بود که علم و معنویت را با یکدیگر عجین کرده بود.

وی ادامه داد: هر کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند باید خود را به‌لحاظ علمی تقویت کند در غیراینصورت دیگران بر این کشور چیره خواهند شد.

در پایان این مراسم از اساتید نمونه و برگزیده‌ پانزدهمین جشنوراه‌ی آموزشی شهید مطهری تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha