خواب غفلت نهادهای فرهنگی با وجود روی آوردن دشمن به جنگ نرم
کد خبر: 4088799
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
امام جمعه موقت تبریز بیان کرد:

خواب غفلت نهادهای فرهنگی با وجود روی آوردن دشمن به جنگ نرم

امام جمعه موقت تبریز، اظهار کرد: دشمن از جنگ نظامی و حتی اقتصادی و تحریم‌ها مأیوس شده و به نبرد نرم و جنگ روایت‌ها روی آورده است اما متاسفانه هنوز برخی مراکز فرهنگی در خواب غفلت به سر می‌برند.

حجت الاسلام عالی، امام جمعه موقت تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، هشتم مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: دشمن از جنگ نظامی و حتی اقتصادی و تحریم‌ها مأیوس شده و به نبرد نرم و جنگ روایت‌ها روی آورده است اما متاسفانه هنوز برخی مراکز فرهنگی در خواب غفلت به سر می‌برند.

وی بر ضرورت دشمنان شناسی تاکید کرد و ادامه داد: امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ تا به امروز همواره به جریانی که به دنبال استحاله فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است، هشدار دادند و در هر دوره‌ای با توجه به امکانات و شرایط آن دوره این جریان را تشریح و تبیین کردند.

عالی، گفت: در تهاجم فرهنگی، یک حرکت آرام را مشاهده می‌کردیم و در ناتوی فرهنگی حرکت برنامه‌دار، هدف‌دار و در حجم گسترده شاهد بودیم و در نفوذ فرهنگی نیز با استفاده از عوامل درونی به تغییر باور‌ها و جا به جایی ارزشها صورت گرفت.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره اغتشاش و آشوب‌های اخیر در برخی مناطق کشور گفت: همه دیدند در عرصه میدانی گروه‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره تشکیل شده بود اما در جنگ رسانه و تصویرسازی و روایت به مردم طوری دیگری القا می‌کردند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی به همراه رژیم صهیونیستی سال‌هاست طرح خاورمیانه جدید را مطرح و دنبال می‌کنند در واقع خاورمیانه جدید بر محور تجزیه کشور‌های اسلامی به خصوص ایران است.

وی گفت: داعش‌سازی در عراق و سوریه به منظور ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه کشور‌ها بود که توسط محور مقاومت با شکست مواجه شد و امروز اهمیت و ارزش شهدای مدافعان حرم و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بر همگان روشن می‌شود.

عالی، اظهار کرد: اغتشاشات اخیر از اول هم شکل اعتراضی نداشته و به صورت وحشیانه و داعشی صورت گرفت از جمله آتش زدن قرآن و مساجد و پرچم‌های حسینی، کشیدن چادر از سر نوامیس مردم مسلمان و سربریدن مامور انتظامی و به شهادت رساندن جوانان بسیجی مدافع امنیت و تخریب اموال عمومی و در این میان یک عده جریان‌های شکست خورده فتنه ۸۸ و برخی سلبریتی‌های کم سواد که هر چه دارند از ملت ایران دارند لیدر شدند و نقش ایفا کردند که باید به صورت قاطعانه با این افراد برخورد شود.

امام جمعه موقت تبریز، همچنین از برخی سیاسیون که چندین سال در این کشور وزیر و مسئول شدند و آبروی اجتماعی خود را مدیون نظام اسلامی هستند و با سخنان خود موجب آشوب شدند و در کنار دشمن قرار گرفتند، انتقاد کرد.

وی خطاب به نهاد‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها گفت: برای نسلی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است با وجود هشدار ۲۰ ساله رهبر انقلاب درباره ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی چه کرده اید؟ اگر در این زمینه فکری نشود نقشه دشمن هر روز پیچیده‌تر و آسیب آن بیشتر خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه، از حضور دشمن شکن مردم ولایت مدار تبریز در راهپیمایی علیه آشوب و اغتشاشگران تشکر کرد و گفت: مردم نشان دادند هیچ وقت توهین به مقدسات و آرمان‌های خود را تحمل نمی‌کنند و برای آن جان خود را هم فدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و نشان دادن تصویری از حاج قاسم سلیمانی به حاضران در جلسه گفت: نقطه عطف سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان آن جایی بود که در بحث تروریسم بین‌المللی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همیشه با آن مبارزه کرده است، تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به حضار در مجمع عمومی ملل متحد نشان داد.

وی ادامه داد: از زمان شهادت سردار دل‌ها تاکنون رسانه‌های غربی حتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تلاش کردند تا نام این شهید والامقام را به طور سازماندهی شده‌ای سانسور کنند.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: این حرکت رئیس جمهور در مجمع عمومی، استفاده هوشمندانه از فرصت به دست‌آمده بود تا ورای همه محدودیت‌ها ماهیت اتهامات تروریسم را که غرب همیشه در تلاش است به ایران اسلامی نسبت بدهد پیش چشم جهانیان باز تعریف کرده و قهرمان واقعی مبارزه جهانی با تروریسم را یادآوری کند.

انتهای پیام
captcha