
به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، سیام آذرماه در اجلاس مشترک شورای معاونین ادارهکل و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان با قدردانی از تلاشهای مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق، از برآورد نتایج پروژه مهر و ابلاغ آن طی جلسه بعدی خبر داد و اظهار کرد: امسال جزو معدود سالهایی بود که کلاس خالی نداشتیم و نیروی انسانی توازن خوبی داشت.
وی در ادامه توجه به شاخصهای عملکرد و شناخت آنها، رصد روزانه و دورهای عملکرد و برنامهمحوری و ارزیابی مستمر عملکرد را مورد تأکید قرار داد و افزود: هرگونه تعلل در این مورد سبب خواهد شد تا عملکرد خوبی نداشته باشیم. هر منطقه باید برنامه عملیاتی، مشخص، قابل سنجش و زمانبندی شده داشته و نسبت به نتایج برنامهاش پاسخگو باشد.
صادقی در ادامه تصریح کرد: برنامهریزیها طوری انجام شود که امتحانی پس از فردای شب یلدا و سه روز اعتکاف، اخذ نشود و همچنین در عملکرد سلیقهای در این خصوص خودداری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به فعالیتهای پرورشی و تربیتی، گفت: وظیفه اصلی ما آموزش و پرورش در کنار هم بوده و جای خوشحالی دارد که امسال حتی مناطق کوچک هم برای اعتکاف برنامهریزی کردهاند. انجام هیچ وظیفهای از جمله امور عمرانی و مدرسهسازی نباید مانع از توجه و پرداختن به دو مسئولیت خطیر آموزش و پرورش شود.
وی در ادامه پویش «بهساز مدرسه؛ بساز مدرسه» را مورد اشاره قرار داد و خواستار ابلاغ این پویش به تمامی مدارس شد و با قدردانی از امور و نیات خیر فرهنگیان، اظهار کرد: استان و همکاران ما همواره در انجام امور خیر، پیشقدم بودهاند و قطعاً حتی با ایفای نقش کم و سهمی اندک هم از این طرح، استقبال میکنند. آذربایجانشرقی میتواند در این زمینه هم پیشرو باشد.
صادقی همچنین بر لزوم هماهنگی نواحی و مناطق با برنامههای وزارتخانه و ادارهکل و سیاستهای ابلاغی آنها تأکید کرد و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) را از آن جمله برشمرد و خواستار جدیت بیشتر در تکمیل فرم غربالگری روانشناختی دانشآموزان مقطع ابتدایی شد و افزود: اجرای نماد در راستای برنامهریزی و پیشگیری از وقوع آسیبهای اجتماعی جزو اصلیترین برنامهها و اولویتهای وزارت و مسئولان کشوری است.
وی در ادامه با گرامیداشت اقدامات خیرخواهانه و فداکاریهای معلمان تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع باید در رأس امور ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق قرار گیرد؛ چراکه بخش اعظمی از مراجعان را همکاران خودمان، دانشآموزان و اولیا تشکیل میدهند. همچنین بسیاری از مشکلات و مسائل مراجعان در منطقه بدون ارجاع ارباب رجوع به ادارهکل، قابل حل است.
صادقی همچنین ارتقای کیفیت آموزشی را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی برنامه داشته باشید و از آموزش غفلت نکنیم. عدالت آموزشی را بهعنوان یک رویکرد محوری در مدیریت منطقه، اصل قرار دهیم و بازدیدها کیفیتر شده و بدون تشریقات، خروجی داشته و مسئله محور باشند. هدف از بازدید، مچگیری نباشد؛ بلکه حل مسئله مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی تصریح کرد: اجرای برنامههای وزارت را در سطح مدارس را پیگیری و عملیاتی کنیم. تجهیزات آموزشی تخصیص داده شده بهطور عادلانه در بین مدارس توزیع شود و تمام همت خود را در جذب خیرین مدرسهیار بهکار بگیرید.
وی اهمیت انصباط اداری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این اصل در مدیریت بسیار مهم بوده و حرف اول و آخر را میزند. این مدیر منظم است که مجموعهای منظم را ایجاد خواهد کرد. مدیران باید نسبت به قانون، بخشنامهها، قوانین و شرایط منطقه شناخت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی اظهار کرد: هر یک از ما نماینده دستگاه تعلیم و تربیت هستیم و باید پیش برنده اهداف آموزش و پرورش باشیم.
انتهای پیام