آیین گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
کد خبر: 4160231
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

آیین گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

آیین گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه استان آذربایجان‌شرقی با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان جهاددانشگاهی استان و خانواده جهادگران دانشگاهی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه استان با حضور صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، میکائیل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور استان، آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، محمدباقر صادقی آزاد، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، اصغر عابدزاده، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان، اسماعیل فاتحی‌فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز و مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی شب گذشته 13 مردادماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه جهاددانشگاهی، نیروی انسانی است، گفت: از بدو تأسیس جهاددانشگاهی تا به امروز، هر توسعه و پیشرفتی که در این مجموعه انجام گرفته، به برکت و عنایت خداوندمتعال، ائمه اطهار(ع) و تلاش بی‌وقفه جهادگران عزیز بوده است.

وی با بیان اکنون سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، سه وظیفه، حفظ وضعیت موجود، تقویت و توسعه آن را دنبال می‌کند، افزود: تمامی سعی خود را در راستای عمل به این سه وظیفه و به خصوص بهبود وضعیت معیشتی همکاران به‌کار گرفته و فعالیت‌های خود را به دور از حواشی انجام می‌دهیم و بحث همسازی حقوق‌ها، عملیاتی کردن مراکز و پیگیری تخصیص مسکن همکاران از جمله فعالیت‌های جهاددانشگاهی طی مدت اخیر بوده است.

فاتحی‌فر، با اشاره به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در استان، ادامه داد: از بزرگترین چالش‌های جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، این است که امکانات و موارد مصرفی در مراکز درمانی به قیمت آزاد خریداری شده ولی خدمات با نرخ تعرفه‌های مصوب عرضه می‌شوند و این اقدام در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

تأثیرگذاری جهاددانشگاهی در تلفیق علم و دانش

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در ادامه این مراسم گفت: جهاددانشگاهی در راستای تلفیق علم و دانش با ایمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از نهادهای تأثیرگذار در صحنه‌های مختلف تشکیل یافتند که یکی از این نهادهای مهم و در حوزه دانشگاهی که علم و عمل را در طول زمان با یکدیگر توأم کرده و توانست منشأ تحولات مؤثر در جامعه باشد، جهاددانشگاهی بوده است.

نصراله‌زاده افزود: خواستگاه این نهاد ارزشمند، دانشگاه بوده و با علم و دانش عجین شده است و نیروهای مخلص و انقلابی نیز آغازگر آن بوده‌اند. یکی از ویژگی‌های مهم جهاددانشگاهی هم حضور در عرصه‌های مختلفی است که دیگران نتوانسته‌اند به آن‌ها ورود کنند.

رئیس دانشگاه تبریز، ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، دارا بودن کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، حضور قوی در رسانه و ... را از جمله پتانسیل‌های این نهاد برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی، چهره‌ای مصمم، انقلابی و تأثیرگذار را از خود در طول زمان به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این نهاد، بالنده‌تر، پرتلاش‌تر و مصمم‌تر از قبل بتواند در راه پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی نقش ایفا کند، تصریح کرد: اکنون پیشرفت‌های محسوسی در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با برقراری ارتباطی نزدیک با دانشگاه‌های و مراکز علمی و پژوهشی استان دیده می‌شود که امیدواریم این ارتباطات بیشتر از گذشته محقق شوند.

همچنین در این مراسم از 20 جهادگر برتر سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و همچنین از جهادگران فعال حوزه مشاغل خانگی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha