جهاددانشگاهی بهترین بستر برای رشد و بالندگی علمی کشور است
کد خبر: 4159938
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی بهترین بستر برای رشد و بالندگی علمی کشور است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی بهترین بستر برای رشد و بالندگی فعالیت‌های علمی در سطح کشور است، گفت: مباحث مربوط به درمان ناباروری زوجین، تحقیق و پژوهش، افکارسنجی و همچنین اطلاع‌رسانی از جمله فعالیت‌های موفق این نهاد در استان تلقی می‌شود. 

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی

تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی بهترین بستر برای رشد و بالندگی فعالیت‌های علمی در سطح کشور است، گفت: مباحث مربوط به درمان ناباروری زوجین، تحقیق و پژوهش، افکارسنجی و همچنین اطلاع‌رسانی از جمله فعالیت‌های موفق این نهاد در استان تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به نوعی مکمل مسیر دانشگاه‌ها در حوزه تحقیق و پژوهش است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس چنین نهادی در بطن دانشگاه‌ها احساس شد تا حرکتی جهادی در مسیر فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایجاد کند. 

محمدی ادامه داد: جهاددانشگاهی تأسیس شد تا امر تحقیق و پژوهش‌ در گیرودار بروکراسی‌های اداری نیافتد و یک سری فرهیختگان و دانشمندان و به‌ویژه اخیراً استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها در این بستر به‌طور جهادی طرح‌ها را پیش ببرند. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های مؤثر جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری، تحقیق و پژوهش و همچنین افکارسنجی و اطلاع‌رسانی در استان، بیان کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌های خود را باید انقلابی و جهادگونه پیش برده و زیاد درگیر بروکراسی‌های اداری نشود. 

وی با تأکید بر دستگیری از نخبگان و دانشجویان توسط این نهاد و همچنین راهبری طرح‌های تحقیقاتی، افزود: این نهاد از نخبگان و دانشجویانی که طرح تحقیقاتی دارند حمایت کند و ایشان را به مسیر درست سوق دهد تا تحقیقات به نحو احسن انجام شده و به مرحله تجاری سازی برسد. 

محمدی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی بوده و می‌تواند پاسخگوی نیازهای جوانان در حوزه علم، تحقیق و پژوهش باشد، تصریح کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای این نهاد در قالب خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا نیز موفق بوده و این رسانه‌ها جزو خبرگزاری‌های مطرح کشور هستند. 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه رسانه‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی باید عملکرد دولت و همچنین اهداف عالیه نظام را در جامعه مطرح کنند، ادامه داد: جهادتبیین نیز جزوی از رسالت‌های این نهاد بوده و همانگونه که از نام جهاددانشگاهی پیداست، باید در عرصه رسانه نیز جهادگونه و انقلابی کارها را پیش ببرد. 

وی در خاتمه تبیین اهداف نظام در بین جوانان و جامعه و همچنین انعکاس عملکرد دولت با نگاه تخصصی را از جمله تکالیف خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا برشمرد.

انتهای پیام
captcha