بدون پژوهش، اثر هنری خوب تولید نمی‌شود
کد خبر: 4172504
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

بدون پژوهش، اثر هنری خوب تولید نمی‌شود

دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، با بیان اینکه بدون پژوهش، اثر هنری تولید نخواهد شد، گفت: خوشبختانه میزبانی بخش پژوهشی و سمینار علمی این جشنواره با شهر تبریز بود که طی ۲ روز مقالات علمی خوبی توسط پژوهشگران این حوزه ارائه شد.

احمد جولایی،  دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد جولایی، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، شب گذشته، نهم مهرماه، در آیین اختتامیه بخش سمینار و نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در تبریز، با بیان اینکه بدون پژوهش، اثر هنری تولید نخواهد شد، گفت: خوشبختانه میزبانی بخش پژوهشی و سمینار علمی این جشنواره با شهر تبریز بود که طی ۲ روز مقالات علمی خوبی توسط پژوهشگران این حوزه ارائه شد.

وی ادامه داد: امر پژوهش مثل بحث پیش تولید در سینما است که اگر پیش تولید خوب نداشته باشیم، اثر خوب نیز تولید نمی‌شود.

جولایی با اشاره به برگزاری بخش‌های مختلف این جشنواره در پنج استان کشور گفت: تمام تلاش خود را برای عملی شدن شعار جشنواره مبنی بر «آیین، سنت و سرمایه ملی» انجام دادیم.

وی با اشاره به برنامه پایانی این جشنواره تصریح کرد: در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) در استان گلستان و شهر گرگان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد برگزاری برنامه اختتامیه خواهیم بود.

دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، ادامه داد: علاوه بر پنج استان کشور، در تهران نیز در مجموعه فرهنگی آزادی، یک نمایشگاه از صنایع و حرفه‌های وابسته به نمایش برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری بخش رادیو و تئاتر نیز دیگر برنامه اجرایی در تهران بود که در مجموعه تئاتر شهر با شناخت برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha