ایران در حوزه پژوهش هنرهای نمایشی ظرفیت‌های بالایی دارد
کد خبر: 4172506
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
مدیرکل هنرهای نمایشی:

ایران در حوزه پژوهش هنرهای نمایشی ظرفیت‌های بالایی دارد

کاظم نظری گفت: ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه نمایش دارد که در سطح جهان می‌تواند مطرح و در حوزه‌های پژوهشی و علمی هنرهای نمایشی حرفی برای گفتن داشته باشد.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه نهم مهرماه، در آیین اختتامیه بخش سمینار و نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در تبریز، گفت: ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه نمایش دارد که در سطح جهان می‌تواند مطرح و در حوزه‌های پژوهشی و علمی هنرهای نمایشی حرفی برای گفتن داشته باشد. 

وی با اشاره به سطح بالای پژوهش‌های بخش سمینار این جشنواره گفت: شاهد پذیرفته‌شدن ۱۰ مقاله برتر در این سمینار بودیم که پژوهشگرانی از استان‌های مختلف کشور در این مرحله، سهیم بودند.

نظری ادامه داد: علاوه بر ارائه این ۱۰ پژوهش، هفت نفر از نظریه‌پردازان بزرگ عرصه نمایشی جهان به‌صورت مجازی به جشنواره متصل شده و به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود پرداختند.

اسرافیل فرج اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در این مراسم، با بیان اینکه هنرهای نمایشی بخشی از آیین و میراث ملی کشور ایران را تشکیل می‌دهند، گفت: هنرهای نمایشی بخشی از آئین، سنت و میراث ملی ما بوده و دارای سطح بسیار بالایی در جهان است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره و دیگر جشنواره‌های مشابه می‌تواند در اشاعه فرهنگ و هنر و به خصوص حوزه هنرهای آیینی مفید باشد. انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در تلاش برای ترویج هنرهای اصیل ایرانی همچون هنرهای نمایشی آیینی و سنتی بوده و در اشاعه این فرهنگ یاری گر نهادهای مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha