سالانه ۷۰ هزار کتاب به عنوان چاپ اول روانه بازار می‌شود
کد خبر: 4180782
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

سالانه ۷۰ هزار کتاب به عنوان چاپ اول روانه بازار می‌شود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۷۰ هزار کتاب به عنوان چاپ اول روانه بازار فرهنگی و کتابخوانی کشور می‌شود، اظهار کرد: وجود پنج هزار ناشر فعال و همچنین ۵۰ هزار نفر به عنوان نویسنده، مولف و مصحح نشان دهنده پویایی و رونق صنعت چاپ و نشر کشور است.

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، شامگاه، 17 آبان‌ماه، در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار کرد: این اولین نمایشگاه کتابی است که بعد از همه‌گیری کرونا در کشور برگزار می‌شود و این یک فضل تقدم برای استان آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان استان آذربایجان‌شرقی در تلاش برای رقم زدن یک خاطره خوب در ذهن مردم هستند، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت سفر به تاجیکستان نتوانستند در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور داشته باشند.

 رمضانی، مجموع گردش مالی و اقتصاد صنعت نشر کشور را سالانه حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: باوجود اینکه عده‌ای تصور می‌کنند اقتصاد چاپ و نشر کتاب ایران ضعیف است اما این عرصه نخستین صنعت پردرآمد کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۷۰ هزار کتاب به عنوان چاپ اول روانه بازار فرهنگی و کتابخوانی کشور می شود، اظهار کرد: وجود پنج هزار ناشر فعال و همچنین ۵۰ هزار نفر به عنوان نویسنده، مولف و مصحح نشان دهنده پویایی و رونق صنعت چاپ و نشر کشور است.

وی بر اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی کتاب در رشد و توسعه کشور تاکید و گفت: هر گونه سرمایه‌گذاری در این حوزه به مثابه تامین و تضمین آینده فرهنگی و بالندگی اجتماعی کشور است و زیرساخت ابعاد مختلف توسعه به شمار می‌رود چون قلمرو کتابخانه‌های کشور پراکنده ترین شبکه فرهنگی است که تمام آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

رمضانی، با یادآوری وجود ۷۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تبریز و اشاره به تدارک انواع برنامه‌های جنبی گفت: برای اولین بار و به خاطر لطمه ندیدن کتاب فروشان استانی، بخش خرید شبکه مجازی نمایشگاه تبریز نیز دایر و راه‌اندازی شده است تا آحاد مردم از دورافتاده‌ترین نقاط با همان شرایط یارانه‌ای محل نمایشگاه، کتاب‌های مورد دلخواه خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها حمایت می‌کند، اعلام کرد: برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز ۱۰۰ میلیارد ریال به آذربایجان‌شرقی مساعدت شد و توزیع امکانات و اعتبارات در کل کشور یکی از سیاست‌های محوری وزارتخانه است.

انتهای پیام
captcha