هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت
کد خبر: 4180784
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی، شامگاه 17 آبان‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی، شامگاه 17 آبان‌ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی مسئولان و ناشران و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز دو جشن در حال برگزاری است، گفت: یکی از جشن‌ها، جشن علم و آگاهی است و دومین جشن نیز همین حال خوب همکاران بنده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخاطر برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بعد از ۴ سال وقفه در حال برگزاری است، اضافه کرد: سعی کردیم نمایشگاه کتاب تبریز فقط محل فروش کتاب نباشد بلکه علاوه بر عرضه کتاب، فرهنگ کتابخوانی را در نمایشگاه و جامعه گسترش دهیم.

بلاغی، به برگزاری ۸۰ برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب و نمایشگاه حجاب و عفاف و مطبوعات اشاره کرد و گفت: امسال بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه آذربایجان را روایت کنید، یک بخش روایت آذربایجان را هم ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، افزود: پاویون غزه و پاویون کنگره  ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی نیز از جمله برنامه‌های ویژه این نمایشگاه است.

وی حضور ۸۰ رسانه استان در نمایشگاه مطبوعات را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی دومین استان بعد از تهران است که بیشترین تعداد رسانه‌‍ را دارد و به عبارتی این استان قطب رسانه در کشور هم به شمار می‌رود.

بلاغی در ادامه برگزاری رویداد حجاب و عفاف، همزمان با نمایشگاه کتاب را یکی دیگر از اقدامات موثر عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه نیز ۱۰ استان از سراسر کشور و ۴ کشور خارجی حاضر شده و تولیدات خود را به نمایش و فروش گذاشته‌اند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گفت: از همه دستگاه‌ها و عواملی که در برگزاری این رویداد بزرگ در استان ما را یاری کردند نهایت تشکر را می‌کنم، علی‌الخصوص استاندار آذربایجان‌شرقی که همواره در کنار ما و مشوق ما بودند و  همچنین از ناشران استانی که برای تبریز ماندند و برای سربلندی تبریز پای کار و به میدان آمدند کمال تشکر را دارم.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری و نخستین نمایشگاه بین المللی عفاف و حجاب از 17 تا21 آبان‌ماه جاری از ساعت 10 صبح الی 21 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha