رسانه‌ها روایت درست و سریع از دستاوردهای جامعه ارایه دهند
کد خبر: 4197294
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها روایت درست و سریع از دستاوردهای جامعه ارایه دهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امروزه جنگ اصلی در حوزه رسانه و روایت هاست، گفت: در این شرایط فعالان عزیز رسانه ای باید روایت درست و سریع از دستاوردهای پرشمار کشورمان در حوزه های مختلف ارایه کنند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه 11 بهمن‌ماه، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان، با بیان اینکه امروزه جنگ اصلی در حوزه رسانه و روایت هاست، گفت: در این شرایط فعالان عزیز رسانه‌ای باید روایت درست و سریع از دستاوردهای پرشمار کشورمان در حوزه‌های مختلف ارایه کنند. 

وی با بیان اینکه اگر زمانی، انقلاب، اسلحه و حضور در صحنه‌های جنگ را می‌طلبید، امروز رسانه اسلحه ماست، اضافه کرد: فعالان عرصه رسانه باید توجه داشته باشند که در مقطع فعلی اگر از زمان عقب بمانیم، سلاح و نحوه استفاده از آن را نشناسیم، عقب می‌مانیم، زیرا دشمن همه توانش را روی فضای مجازی متمرکز کرده است.

رحمتی با بیان اینکه اگر استعدادهای این فضا و رسانه را نشناسیم، عقب می‌مانیم‌، تشریح کرد: اگر زمانی می‌گفتیم افتخار ما ۲۰ میلیون جوان است، امروز نیازمند ارتش ۲۰ میلیونی رسانه‌ای هستیم.

وی خطاب به حاضران در آیین اختتامیه بیان کرد: دشمن امروز ابتدا حمله رسانه‌ای و سپس نظامی می‌کند؛ بر این اساس کار شما بسیار بزرگ و جهادی است که کمتر از جهاد فی سبیل الله در جبهه‌های حق علیه باطل نمی‌باشد‌.

رخمتی، با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه رسانه کشور فاصله داریم، تشریح کرد: اولین قدم در ارتباط با فعالیت‌های رسانه‌ای، اطلاع رسانی است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر امروز موفقیت‌های خوب کشور با سرعت و کیفیت و با بکارگیری همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و هنری اتفاق نیفتد و سریع‌تر به جامعه منتقل نشود، دشمن با یک روایت زرد همه دستاوردها را زیر سوال می‌برد.

وی با بیان اینکه روایت صحیح در این شرایط حرف اول را می‌زند؛ البته رسانه باید حرف مردم را نیز برساند، بیان کرد: ما امروز در جامعه با شبهاتی مواجه هستیم که اصحاب رسانه باید با پاسخگویی به آن جواب دهند.

رحمتی با بیان اینکه سومین مرحله در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای موثر، اقناع سازی از طریق کار کارشناسی است، افزود: علاج همه این شبهه افکنی‌ها، جهاد تبیین است که هنوز نتوانسته‌ایم با زبان هنر درباره آن حرف بزنیم.

وی اضافه کرد: زبان نسل جوان، زبان هنر است زیرا همه به فضای مجازی کوچ‌کرده‌اند و برگزارکنندگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز باید به آن توجه کنند.

 رحمتی با اشاره به اینکه عمل به اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، گفتمان امام بود که رهبر معظم انقلاب نیز محکم پای آن ایستادند، اضافه کرد: دومین حرکت امام استکبارستیزی بود که نماد بارزش مبارزه با اسراییل بود.

وی ادامه داد: امروز اگر در جبهه مقاومت بیداری به وجود آمده و دادگاه لاهه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، تحقق پیش بینی‌های رهبری در سایه تلاش‌های رسانه‌ای به مثابه جهاد تبیین است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در آستانه انتخابات بزرگ و سرنوشت سازی هستیم که تمام کننده کار، رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها در انتخاب آگاهانه و اصلح به جامعه بصیرت و آگاهی خواهند داد.

انتهای پیام
captcha