کد خبر: 4280819
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۳۳
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مدرسه منشأ تحول و دستیابی به سند تحول بنیادین است

اسفندیار صادقی با بیان اینکه همگی باید خادم مدرسه باشیم، گفت: مدرسه منشأ تحول و دستیابی به آموزش و پرورش مدنظر سند تحول بنیادین است و مدیران مدارس و معلمان، نقش محوری را در این راستا دارند.

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، روز گذشته 16 اردیبهشت‌ماه، در همایش نکوداشت مقام معلم در آموزش و پرورش عشایر مستقر در کلیبر، با گرامیداشت یاد و نام معلمان شهید و استاد فرزانه آیت‌الله مرتضی مطهری، گفت: نامگذاری روز شهادت استاد آیت‌الله مرتضی مطهری به نام معلم مسئولیت همه ما را سنگین‌تر کرده است؛ باید ضمن آشنایی و درک اندیشه‌های ایشان در این مسیر گام برداریم، چراکه این مسیر، مسیر تعالی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی تحول و توسعه مملکت را در گرو تحول در نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد و با ذکر مثالی از کشورهای توسعه‌یافته در حوزه آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در دولت چهاردهم برای رشد و تعالی، توجه ویژه‌ای وجود دارد و رئیس‌جمهور در این عرصه پیشگام است؛ ما نیز به تأسی از ایشان بر خود وظیفه می‌دانیم همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی و فضای آموزشی باشیم.

صادقی افزود: برخی اقدامات رفاهی در حوزه درمان ویژه فرهنگیان در حال حاضر انجام شده است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند؛ در پی آن هستیم که در بیمارستان‌های مختلف همه خدمات پزشکی به شکل آنلاین اخذ شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه نقدی نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: عشایر به‌عنوان بخشی از ساختار تاریخی و اجتماعی و فرهنگی، پیکره فعال جامعه ما هستند و در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، جامعه عشایری نقش ویژه‌ای داشته است‌.

وی در ادامه با اشاره به ظهور فناوری‌های نوین به لزوم بازنگری در برنامه‌ریزی درسی ویژه عشایر اشاره کرد و افزود: معلمان آموزش و پرورش عشایر، باید خود را به ابزارهای جدید و دانش نو تجهیز کنند.

صادقی چالش‌های انگیزشی در ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر را مورد اشاره قرار داد و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش عشایر رشد چشمگیری داشته است؛ ولی با این حال تعدادی به تحصیل ادامه نمی‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نسبت به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل اقدامات لازم صورت گرفته است، خواستار نقش آفرینی معلمان و آگاه سازی در زمینه نگهداشت دانش‌آموزان عشایر شد و گفت: فرصت‌های آموزشی نباید با وجود زیرساخت‌ها از این دانش‌آموزان سلب شود.

وی با بیان اینکه خود را مدیرکل مدرسه می‌دانم و معتقدم، همگی باید خادم مدرسه باشیم؛ گفت: مدرسه منشأ تحول و دستیابی به آموزش و پرورش مد نظر سند تحول بنیادین است و مدیران مدارس و معلمان، نقش محوری را در این راستا دارند.

انتهای پیام
captcha