تبیین نقش محوری ولایت فقیه در یکپارچگی جامعه اسلامی
کد خبر: 1322102
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام سنجری تأکید کرد:

تبیین نقش محوری ولایت فقیه در یکپارچگی جامعه اسلامی

گروه سیاسی: رئیس اوقاف شهرستان خوسف با اشاره به ضرورت ولایت فقیه در جامعه گفت: جایگاه و نقش محوری ولایت فقیه است که می‌تواند، دنیای اسلام را در یک شرایط یکپارچه و حول یک محور درست حفظ کند.


حجت‌الاسلام علی سنجری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: وجود رهبر و مدیر باعث می‌شود که جامعه با استفاده از حداقل امکانات موجود انسانی و طبیعی، در زمانی کوتاه به انگیزه‌های رشد و پیشرفت خود رسیده و جلوی هرج و مرج و آشفتگی ناشی از اظهارنظرهای گوناگون گرفته شود.



وی ادامه داد: تمامی مسائل، گروه‌ها، برنامه‌ها و اجتماع‌های کوچک و بزرگ، نیازمند رهبر و مدیری که مورد قبول اکثریت افراد جامعه باشد، است.



رئیس اوقاف شهرستان خوسف با بیان اینکه شکل مشروع حکومت اسلامی در عصر غیبت در چارچوب ولایت فقیه تبلور پیدا می‌کند، تصریح کرد: با روشن شدن نقش محوری  ولایت فقیه در نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی آشکار می‌شود. 



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف عنوان کرد: ولایت فقیه یکی از موضوعات وسیع و غنی سیاسی است که در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیز به‌حدی مورد توجه قرار گرفته است که معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: ولایت فقیه مترقی‌ترین اصول قانون اساسی است.



اشاره‌ای به ضرورت وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی



حجت‌الاسلام سنجری درباره ضروریت وجود ولایت فقیه در جامعه اسلامی اظهار کرد: ولایت نخ تسبیحی است که همه دانه‌های پراکنده آحاد جامعه اسلامی را بر محوریت آموزه‌های دین، خدا و پیغمبر و ائمه(ع) مجتمع می‌کند و اجازه پراکندگی مسلمانان را نمی‌دهد.



وی درباره نقش ولایت فقیه در شناسایی دشمن در کشور و هدایت جامعه در مسیر درست بیان کرد: در این چند دهه دشمن راهبردهای مختلفی در دشمنی با نظام اسلامی داشته است، مسئله حمله نظامی، تهاجم فرهنگی، راهبرد تحریم‌ها و عملیات روانی در سال‌های مختلف به شیوه‌های مختلف علیه کشور اعمال شد که به‌ویژه در سال‌های اخیر بحث دلسرد کردن و فاصله انداختن بین مردم و نظام را در دستور کار خود قرار داده بودند، اما آنچه که ولایت فقیه در طی این سال‌ها انجام داد و نتایج مثبتی نیز از این ساختار حاصل شد، آگاهی‌بخشی مردم در این راستا بود.



نقش محوری ولایت فقیه در یکپارچگی جامعه



وی با تأکید بر اینکه ولی فقیه به‌عنوان رکن اصلی نظام اسلامی علاوه بر مسئولیت داخلی در حوزه جهان اسلام نقش مؤثری در بیداری جهان اسلام دارد، عنوان کرد: این جایگاه و نقش محوری ولایت فقیه است که می‌تواند، دنیای اسلام را در یک شرایط یکپارچه و حول یک محور درست حفظ کند.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف ادامه داد: اگر دنیای اسلام، توصیه‌های مقام معظم رهبری را به‌عنوان یک رهبر هوشیار و بیدار جامعه اسلامی جدی‌تر بگیرند می‌تواند بار دیگر خود را پیدا کرده و با انسجام، همدلی، برادری و وحدت از منابع سرشار و عظیم مادی و معنوی در راستای تعالی پیشرفت دنیوی و اخروی خود استفاده کرده و به شایستگی و شأنیتی که درخور مسلمانان و دین مبین اسلام می‌باشد، جایگاه خود را ارتقاء بخشند.



حجت‌الاسلام سنجری متذکر شد: علاوه بر شناخت مقتضیات زمان که شامل بررسی رویدادها و رخدادها، شناخت حوادث و رخدادهای زمان و ریشه‌یابی مباحث مهم بوده، حرکت در این مسیر نیز بسیار مهم و اساسی است.



وی با اشاره به اهمیت شناخت انقلاب اسلامی و بررسی ابعاد آن تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین رخدادهای اساسی جهان اسلام در سال‌های اخیر بوده است و باید این رویداد تاریخی که به دست امام خمینی(ره) رهبری شد، مورد تحلیل و بررسی قرار دقیق گیرد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف تأکید کرد: باید برای برپایی جامعه اسلامی اداره امور یا به پیامبر(ص) یا به امامان(ع) یا نائب امام(ع) سپرده شود که خوشبختانه به‌برکت انقلاب اسلامی این مهم برای جهان تشیع به‌وجود آمده و ولایت فقیه در جامعه اسلامی حکومت می‌کند.



جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد



حجت‌الاسلام سنجری با بیان اینکه جامعه اسلامی بدون ولایت فقیه معنا ندارد و مکتب تشیع که پس از سال‌ها با نهضت امام خمینی(ره) زنده شد، اکنون به فرزند برومند مکتب تشیع، مقام معظم رهبری سپرده شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر سه پایه اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه استوار است و بدون هریک از این سه پایه انقلاب اسلامی از بین می‌رود، در این بین نقش مردم و به‌ویژه رشادت‌های جوانان در هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است.



وی بیان کرد: دشمن از ابتدا به دنبال مخدوش کردن یکی از این دو تا بود که اگر امام را از ملت می‌گرفت، انقلاب بدون امام ماهیت نداشت و صادر نمی‌شد، لذا دشمن تلاش کرد که وحدت مردم را بشکند و حضور مردم در صحنه را کمرنگ کند، زیرا دشمن به این نتیجه رسید، شخص و شخصیت امام(ره) قابل گرفتن نیست.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف با اشاره به اینکه  دشمن طی 34 سال گذشته به‌دنبال بحران‌آفرینی بوده و روزگاری با تحمیل جنگ، نفوذ در برخی از ادوار مجلس، مقابله با پیشرفت ایران در بحث انرژی هسته‌ای و فتنه 88 به‌دنبال ناامید کردن و یأس مردم بود و در فتنه 88 با هدف به هم زدن وحدت عمومی و نفی کردن جایگاه ولایت فقیه حرکت کرد، گفت: قدرت ولایت و رهبری توانست تمام توطئه‌ها و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کند.



حجت‌الاسلام سنجری تأکید کرد: نقش ولی فقیه و حضور مردم سبب شد که انقلاب اسلامی به جهان صادر شود و امروز دشمنان سر تعظیم در مقابل کشور ما فرود بیاورند و در بحران سوریه، عراق، افغانستان از ایران کمک بگیرند که این نتیجه و میوه انقلاب است که در سایه ولایت و رهبری، حضور پررنگ مردم، خون شهدا و صبر خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران به‌وجود آمده است.



ملت ایران نسبت به نعمت ولایت فقیه شاکر خداوند باشند



وی با اشاره به اینکه ملت ایران باید نسبت به نعمت ولایت فقیه شاکر خداوند متعال باشند، خاطرنشان کرد: اگر ما نیز بی‌بهره از رهبری واحد بودیم، انقلاب اسلامی نه تنها بقا و دوامی نداشت، بلکه از سوی نظام سلطه و مستکبران شرق و غرب مصادره شده بود.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف یادآورشد: باید قدرشناس برکات وجودی ولایت فقیه در ایران اسلامی باشیم، به‌ یقین ملت ایران با تبعیت محض از نائب امام عصر(عج) در دوران غیبت هیچ‌گاه زیر بار نظام سلطه و مستکبران نخواهد رفت.

captcha