بیش از 12 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 1335861
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

بیش از 12 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از جمع‌آوری 12 ‌میلیارد و 200 میلیون تومان زکات از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان امروز، 17 آذر در همایش تقدیر از روحانیان و عاملان زکات کامیاران که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از 12 میلیارد و 200 تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است.



وی افزود: سه میلیارد تومان از این مبلغ زکات غلات، پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات مال‌التجاره، یک میلیارد و 800 میلیون تومان زکات فطریه و یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیز سایر زکات بوده است.



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به اینکه با جمع‌آوری این میزان زکات در سال‌ جاری 154 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم، اظهار کرد: چهار میلیارد و 400 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده در راستای اهدا به فقرا و پنج میلیارد و 100 میلیون تومان در زمینه طرح‌های عمرانی هزینه شده است.



وی با اعلام اینکه زکات ظرفیت ارزشمندی در راستای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان و توانمندسازی آنان است، بیان کرد: وجود فقرا در جوامع اسلامی نشانه بی‌توجهی افراد توانمند در پرداخت زکات است.



وی عنوان کرد: زکات در حق نیازمندان برگردن ثروتمندان و متمکنان جامعه است و تحقق این مهم فاصله‌های طبقاتی در جوامع را به‌صورت کامل از بین می‌برد.



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به کسب رتبه برتر استان در زمینه جمع‌آوری زکات در چندین سال اخیر اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم در سطح کشور شده است.



موسی‌نژاد با بیان اینکه با تلاش دبیرخانه زکات و فعالان این عرصه در سطح استان در زمینه جمع‌آوری و مدیریت زکات حرکات بسیار خوبی انجام شده است، گفت: اجرای بیش از 700 پروژه از محل زکات و معادل‌سازی تشویقی زکات از جمله اقدامات این نهاد در طول چند سال اخیر در سطح استان بوده است.



وی بیان کرد: در حال حاضر نیز 270 پروژه عمرانی شامل مسجد، خانه عالم، حسینیه، مسکن ایتام و ... از محل تشویقی زکات در سطح استان در حال اجرا و یا طی سال‌ جاری به بهره‌برداری رسیده است.



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بر هدایت زکات به‌سمت فقرا تأکید کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.



موسی‌نژاد تحقق 140 درصدی جمع‌آوری زکات در کامیاران را نشان از اعتقادات بالای دینی مردم این شهرستان خواند و ادامه داد: توسعه و ترویج پرداخت زکات مال‌التجاره نیز باید در اولویت دبیرخانه این شهرستان قرار گیرد.



وی در پایان یادآور شد: تلاش در حوزه جمع‌آوری و مدیریت زکات در شهرستان کامیاران با شتاب خوبی آغاز شده که امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای ایمان مردم متدین، این شهرستان بتواند در سال آینده در استان و در سطح کشور جایگاه بالایی کسب کند.

captcha