کم‌رنگ شدن ارزش‌های دینی در بی‌توجهی به حجاب و عفاف رخ می‌دهد
کد خبر: 1339517
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
استواری:

کم‌رنگ شدن ارزش‌های دینی در بی‌توجهی به حجاب و عفاف رخ می‌دهد

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با تشریح آثار سوء بدحجابی در جامعه گفت: بد‌‌حجابی انحرافات اخلاقی جامعه را افزایش داده، بنیان خانواده‌ها را سست و عامل ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اسلامی و کم‌رنگ شدن ارزش‌های دینی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، فریبا استواری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 20 آذر‌ در جمع دانش‌آموزان هنرستان دخترانه کیمیا شیراز گفت: حجاب همانند صدفی گرانبهاست که مروارید شخصیت زن را در خود جای داده و حفظ حجاب موجب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.



معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با تشریح آثار سوء بدحجابی در جامعه گفت: بد‌حجابی انحرافات اخلاقی جامعه را افزایش داده، بنیان خانواده‌ها را سست و عامل ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اسلامی و کم‌رنگ شدن ارزش‌های دینی می‌شود.



وی افزود: ورود بی‌محابای تکنولوژی بدون فرهنگ‌سازی آن باعث مشکلات زیادی شده است و از زمانی که اینترنت به حوزه تلفن‌های همراه نیز وارد شده این موضوع دو چندان شده است.



استواری با بیان اینکه وی چت یک ابزار پیام‌رسان با ویژگی‌ها و امکانات مختلف است که کاربران به‌واسطه آن میتوانند با دوستان خود ارتباط گسترده‌ای به‌صورت همزمان برقرار کنند، افزود: در این میان کاربران، خصوصاً دختران، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به دیگران دارند و به هیچ وجه از حملات سایر افراد و پیشنهادهای غیر اخلاقی یا فریب در امان نیستند.



معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: امروزه فضای مجازی انحرافات زیادی در جامعه به‌وجود آورده که این مورد هوشیاری بیش از پیش خانواده‌ها را در نظارت بر فرزندان می‌طلبد.



 وی بر تأثیرپذیری جوانان از دوستان تأکید کرد و گفت: دوستان ناباب نقش مؤثری در تشویق افراد به‌سمت آسیب‌های اجتماعی دارند و دانش‌آموزان باید در انتخاب دوست دقت زیادی داشته باشند.



استواری با بیان اینکه مرکز مشاوره معاونت اجتماعی واقع در خیابان سعدی، خیابان مکتبی، آماده ارائه مشاوره است، افزود: این مرکز با موضوعات ازدواج، حقوقی، خانوادگی، روانشناختی و ... در خدمت شهروندان و دانش‌آموزان است.

captcha