انفاق و توجه به مستمندان از نشانه‌های انسان باایمان است
کد خبر: 1339776
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
حجت‌الاسلام نوروزی:

انفاق و توجه به مستمندان از نشانه‌های انسان باایمان است

گروه خبرنگاران افنخاری / ساسان حق‌شناس: امام‌جمعه اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: از نشانه‌های انسان باایمان، در کنار عبادت‌های فردی، انفاق و توجه به مستمندان است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام محمد نوروزی، امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلای امام خمینی(ره) اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: رابطه انسان با خداوند متعال رابطه فردی است، لیکن روابط با بندگان خدا که روابط اجتماعی محسوب می‌شود، در پرداخت زکات، خمس و انفاق و بخشش مال در راه خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه انفاق و صدقه به برخی از انواع آن‌ها پرداخت و تأکید کرد: صدقه و انفاق را به غیر از مسائل مالی، در مواردی مانند عیادت از بیمار، امر به معروف و نهی از منکر و راهنمایی و هدایت دیگران نیز می‌توان اجرا کرد.

امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه دوم نماز جمعه به بحث استفاده صلح‌آمیز تمامی کشورها از انرژی هسته‌ای پرداخت و افزود: مقامات غربی با نادیده گرفتن حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دراستفاده از انرژی هسته‌ای، مطالبات آن‌ها را باجگیرانه و در جهت تأمین منافع رژیم صهیونیستی دانست.

captcha