وقف به فراخور اهمیت اسلام به آن، در جامعه معرفی نشده است
کد خبر: 1346982
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

وقف به فراخور اهمیت اسلام به آن، در جامعه معرفی نشده است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: وقف به فراخور اهمیتی که اسلام برای آن قائل شده به جامعه معرفی نشده و یا به تدریج کمرنگ شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عصر سه‌شنبه، 3 دی در نشست شورای فرهنگ عمومی بجنورد، گفت: متأسفانه فرهنگ وقف در جامعه کمرنگ شده که باید تلاش کنیم اهمیت آن را برای مردم تبیین کرده و به جامعه بازگردانیم.



وی افزود: این مهم از عهده اوقاف به تنهایی ساخته نیست و باید همه دستگاه‌ها و نهادها دست به دست هم داده و به ما کمک کنند تا نگاه منفی که به وقف وجود دارد را برطرف کنیم.



وی با اشاره به مطالبات این اداره‌کل از ادارات استان از قبل اجاره موقوفات، بدون اشاره به رقم این مطالبات، گفت: برای دریافت این طلب‌ها از ادارات در حال پیگیری هستیم.



سهرابی از طرح ثبت موقوفات استان در سامانه الکترونیکی وقف خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری نهایی می‌شود و همه افراد می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی این اداره، از طریق این سامانه به اطلاعات موقوفات دسترسی داشته باشند.



حجت‌الاسلام عظیم آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد نیز در این نشست تعداد موقوفات این شهرستان را 1548 مورد، امامزاده را 38 مورد و رقبه‌ها را 2495 مورد اعلام کرد.



وی قدیمی‌ترین موقوفه این شهرستان را موقوفه حاج مهدیه زرگر اعلام کرد که حدود 136 سال پیش وقف شده است.



حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی بجنورد نیز در این نشست بر ارتقای فرهنگ پذیرش نقد در جامعه و افزایش آستانه تحمل افراد تأکید کرد و گفت: بخش زیادی از نزاع‌هایی که در پی بروز سوانح رانندگی در بجنورد روی می‌دهد ناشی از پایین بودن این فرهنگ است.



وی افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی با کمک دیگر دوایر مربوط نسبت به ارتقای فرهنگ نقدپذیری در جامعه تلاش کنند.



وی از نیروی انتظامی نیز خواست که در کنار جریمه رانندگان متخلف، با ارائه دفترچه‌های آموزشی درصدد رشد فرهنگ ترافیکی آنان برآید و با جریمه صرف، کار خود را تمام شده تلقی نکند.

captcha