رقابت فرودگاه‌های بین‌المللی ژاپن برای جلب رضایت مسلمانان
کد خبر: 1347248
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

رقابت فرودگاه‌های بین‌المللی ژاپن برای جلب رضایت مسلمانان

گروه بین‌الملل: به دنبال افزایش تعداد گردشگران کشورهای اسلامی در ژاپن به خاطر تسهیل قوانین صدور روادید از سوی دولت این کشور، فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور طرح‌های جدیدی را به اجرا درآورده‌اند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Asia.Nikkei»، ساخت و افزایش تعداد نمازخانه‌ها برای مسلمانان و امکان دسترسی آسان به غذای حلال از جمله تدابیر اتخاذ شده از سوی فرودگاه‌های بین‌المللی ژاپن برای خدمت‌رسانی به مسلمانان است.



مأموران فرودگاه‌های ژاپن نشان دادن نهایت مهمان‌نوازی ژاپنی را در دستور کار دارند زیرا که ژاپن در سال 2020 میزبان بازی‌های المپیک نیز هست.



اوایل ماه جاری فرودگاه «ناریتا» در شهر چیبا در ترمینال‌های اول و دوم خود نمازخانه‌‌هایی را راه‌اندازی کرد که به صورت مرتبی مفروش شده و برای تسهیل عبادت مسلمانان دارای علامت قبله هستند. این نمازخانه‌ها  قبلاً «اتاق‌های سکوت» نام داشتند و مسلمانان می‌توانستند برای نماز خواندن از آن استفاده کنند اما در حقیقت کسی از وجود آن‌ها خبر نداشت. اکنون بر سردر این اتاق‌ها علامت نماز‌خانه نصب شده و میزبان مسلمانان هستند.



دولت ژاپن به‌تازگی با تسهیل قوانین صدور روادید، با افزایش شدید تعداد گردشگران مسلمان به ویژه از کشورهای اندونزی، مالزی و کشورهای جنوب شرقی آسیا مواجه شده است.



دولت ژاپن با استفاده از این فرصت مناسب، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و اجرای راهکارهای جلب رضایت گردشگران مسلمان در زمینه‌های مختلف آغاز کرده تا بتواند از صنعت پرسود گردشگری اسلامی استفاده کند.

captcha