لزوم نگاه دینی اصناف و بازاریان به کسب و کار
کد خبر: 1368031
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
اسدی تأکید کرد:

لزوم نگاه دینی اصناف و بازاریان به کسب و کار

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه خمین گفت: در گذشته صاحبان صنوف و بازاریان قبل از اینکه در محل کسب خود حاضر شوند ابتدا در مسجد بازار، قرآن تلاوت کرده و احکام کسب را فرا می‌گرفتند و با نگاهی دینی به شغل خود نگاه می‌کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام داوود اسدی، مدرس حوزه علمیه خمین 9  بهمن در مجمع امور صنفی و دوره آموزش کسب و کار در اتاق اصناف این شهرستان با اشاره به نقش اصناف، گفت: اصناف این شهرستان با پیشینه مذهبی، دینی و اعتقادی خود همواره یاور مذهب و دین بوده‌اند و در زمینه تخلفات صنفی نیز این شهرستان دارای با مشکل خاصی مواجه نیست.



وی با اشاره به جایگاه اصناف و بازاریان در دوران گذشته، بیان  کرد: در گذشته صاحبان صنوف و بازاریان قبل از اینکه در محل کسب خود حاضر شوند ابتدا در مسجد بازار، قرآن تلاوت کرده و احکام کسب را فرا می‌گرفتند و با یک نگاه دینی به شغل خود نگاه می‌کردند.



حجت‌الاسلام اسدی افزود: همین نگاه دینی سبب می‌شد تا امین‌ترین افراد در گذشته کسبه باشند تا جایی که در برخی مواقع زمانی که امام جماعت در مسجد حاضر نبود، کسبه امین به جای روحانی مسجد می‌ایستاد و مردم هم به آنان اقتدا می‌کردند.



مدرس حوزه علمیه خمین در پایان اظهار کرد: امروز متأسفانه این شغل به‌عنوان حرفه‌ای مطرح شده است که افراد زمانی که نمی‌توانند به هیچ شغلی برسند با باز کردن مغازه و بدون دانستن احکام کسب و کار به کسب درآمد روی می‌آورند.

captcha