دانشگاه «کاردیف ولز»؛ میزبان سلسله نشست‌های شناخت اسلام
کد خبر: 1368229
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

دانشگاه «کاردیف ولز»؛ میزبان سلسله نشست‌های شناخت اسلام

گروه بین‌الملل: مرکز مطالعه اسلام بریتانیا با هدف معرفی سیمای حقیقی اسلام اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی در دانشگاه کاردیف ولز کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «News Wales»، سوفی جیلیات ـ ری (Sophie Gilliat-Ray)، مدیر مرکز مطالعه اسلام بریتانیا گفت: اسلام دومین دین بزرگ جهان و دومین دین بزرگ بریتانیا است.



وی افزود: علاقه بسیار زیادی در مورد اسلام در بریتانیا وجود دارد و شهر کاردیف تاریخی طولانی از میزبانی از مسلمانان دارد، همه این عوامل دست به دست هم داد تا تصمیم به برگزاری این سلسله نشست‌ها بگیریم.



این نشست‌ها از 22 بهمن با سخنرانی مونا صدیقی، استاد دانشگاه ادینبورو در مورد چالش‌ها و راه‌های ادغام مسلمان در جامعه بریتانیا آغاز می‌شود.



در این نشست‌ها اساتید دانشگاه‌های مختلف بریتانیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با اسلام و مسلمانان در جامعه بریتانیا سخنرانی خواهند کرد.



اسلامی‌سازی اماکن عمومی در بریتانیا، زندگی خانوادگی اسلامی در بریتانیا، نقش علمای مسلمان در جوامع مدرن و یک روز در زندگی یک عالم مسلمان در شهر کاردیف از جمله عناوین این نشست‌ها است.



این نشست‌ها تا 5 فروردین 93 ادامه خواهد یافت.



مرکز مطالعه اسلام بریتانیا یک مرکز تحقیقاتی است که روابط مثبت و مستحکمی با جمعیت مسلمانان این کشور دارد و مسلمانان بخشی از کمیته مشاوره‌ای این مرکز هستند.



کاردیف، بزرگترین شهر ولز، محل زندگی 25 هزار مسلمان است و مجموعاً 2.7 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند.

captcha