انقلاب اسلامی ایران، حادثه بزرگ قرن بیستم بود
کد خبر: 1369894
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کریمیان:

انقلاب اسلامی ایران، حادثه بزرگ قرن بیستم بود

گروه سیاسی: فرمانده سپاه عاشورا انقلاب اسلامی ایران را به دلیل پویایی و تأثیرگذاری عظیمی که در فرآیندهای بین‌المللی و داخلی داشت، به حادثه بزرگ در قرن بیستم عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز، 14 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: در قرن بیستم میلادی دو حادثه بزرگ در جهان رخ داد که یکی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و دیگری پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام بزرگوار بود.

وی افزود: این انقلاب به دلیل پویایی و تاثیرگذاری عظیمی که در فرآیندهای بین‌المللی و داخلی داشت به حادثه بزرگ در قرن بیستم تبدیل شد.

وی ادامه داد: آمریکا به ایران و بسترهای موجود در آن برای حکومت جهانی و گسترش دهکده جهانی خود نیازمند بود که پیروزی انقلاب اسلامی ایران این فرصت را از آمریکا گرفت و همین باعث شد که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب توطئه‌ها یکی پس از دیگری برای فروپاشی این حرکت و انقلاب مردمی از سمت استکبار جهانی ترتیب داده شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: براساس مستندات تاریخی بیش از 44 کشور جهان در هشت سال دفاع مقدس کمک‌های تبلیغاتی، مستشاری، مالی و حتی روانی به عراق می‌رساندند و این جنگ درحقیقت جنگ حق علیه باطل بود و حمله آنان حمله به یک ایدئولوژی و آرمان بود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: رهایی ازوابستگی به غرب، مقابله با مصرف‌گرایی و اشراف‌گرایی، بازسازی نقش دین و مذهب و مساجد در کشور اسلامی، بسترسازی برای آبادانی کشور و زیرساخت‌ها، رتبه اول در رشد علمی و فناوری درمنطقه و قدرت بخشی و روحیه دهی به تمام شیعیان جهان ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بود. کریمیان تأکید کرد: شناخت سیره شهدا و پیمودن راه آنان مهم‌ترین وظیفه ملت ایران و به خصوص جوانان این مرزو بوم است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درمورد اقتصاد مقاومتی گقت: متأسفانه مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها در مورد اقتصاد مقاومتی کم کاری کردند و آن را باید و شاید به مردم معرفی نکردند و این بی‌توجهی باعث شد که دشمن با غرض ورزی و با هدف دلسرد کردن مردم از نظام و ادامه دادن مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار، اقتصاد مقاومتی را معادل با اقتصاد ریاضتی به مردم ایران معرفی کند.

وی همچنین در مورد برنامه‌های دهه فجر گفت: 200 برنامه و 35 عنوان برنامه اصلی و شاخص در این دهه توسط سپاه عاشورا برگزار می‌شود.

کریمیان همچنین از افتتاح چند سالن ورزشی و طرح‌های عمرانی دیگر در این دهه خبر داد.

captcha