دومین گردهمایی اصحاب تعزیه ایران، 10 اسفند برگزار می‌شود
کد خبر: 1378722
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
محمدباقر :

دومین گردهمایی اصحاب تعزیه ایران، 10 اسفند برگزار می‌شود

گروه هنر: به همت بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی، دومین گردهمایی اصحاب تعزیه ایران، 10 اسفند در سینما بهاران برگزار خواهد شد.

حسن محمدباقر، مدیرعامل بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: ‌در این گردهمایی همه استادان تعزیه، محققان و پژوهشگران، شبیه و تعزیه‌خوانان، نسخه‌نویسان و هنرمندان مرتبط با نمایش‌های آئینی که از آنها به شکل رسمی دعوت به عمل آورده‌ایم حضور خواهند داشت.

وی گفت: این گردهمایی با حضور محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی شهرداری تهران و علی مرادخانی معاون هنری ارشاد در سینما بهاران به مدت یک روز از ساعت 9 الی 15 برگزار خواهد شد که در نوبت پیش از ظهر کارهای رسمی و اداری این گردهمایی همچون رونمایی از سایت تعزیه و پورتال بنیاد صورت خواهد گرفت و در نوبت بعد از ظهر کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی با حضور استادانی همچون رضا کوچک‌زاده، جهانگیر نصری اشرفی و هوشنگ جاوید برای علاقه‌مندان و مدعوین برپا خواهد شد.

محمدباقر در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت این بنیاد موازی و همانند فعالیتی که سایر نهادهای متولی همچون انجمن تعزیه ایرانیان انجام می‌دهند نیست گفت: انجمن تعزیه ایرانیان قدمتی بیشتر از بنیاد ما دارد اما آنچه که موجب اعتبار می‌شود این است که در مرحله عمل چه اقدامی صورت می‌گیرد؛ مشاهده می‌کنید که بنیاد در عرصه فعالیت‌های پژوهشی همواره پویا و فعال‌تر از انجمن تعزیه ایرانیان بوده است با این حال از فعالیت مؤثر و مستمر نهادهای خدمت‌رسان به هنر آئینی ایرانی استقبال کرده و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام می‌کنیم.

وی در مورد فعالیت شورای راهبردی تعزیه در این بنیاد به سرپرستی حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت: این شورا به دلیل برخی اشکالات ساختاری فعلاً تعطیل است اما کارها در مورد اصلاح ساختاری آن در حال انجام است  تا در آینده نزدیک با فعالیت دوباره منشأ خیر در زمینه تعزیه و نمایش‌های آئینی و دینی با محوریت واقعه کربلا و فرهنگ عاشورا باشد.

مدیرعامل بیناد علمی و فرهنگی تعزیه ابزار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با مثمر ثمر بودن برگزاری این همایش در تهران و خروجی مثبت آن در ارائه مقالات پژوهشی در مورد هنر تعزیه درصدد هستیم که این‌گونه گردهمایی را به شکل استانی و منطقه‌ای در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه معاون هنری ارشاد خود عضو هیئت امنای این بنیاد است و همچنین حجت‌الاسلام جعفری علاوه بر ریاست شورای راهبردی این بنیاد، مدیر دفتر تعزیه اداره کل هنرهای نمایشی است امیدواریم در آینده نزدیک با تعامل و همکاری نزدیک با ارشاد بتوانیم خدمت شایسته‌ای را با پشتوانه پژوهشی و علمی به نمایش فاخر ایرانی تعزیه به انجام برسانیم.

captcha