خودسازی، گام نخست ارائه راهکارهای اصلاح جامعه است
کد خبر: 1380579
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
آیت‌الله جنتی:

خودسازی، گام نخست ارائه راهکارهای اصلاح جامعه است

گروه اجتماعی: اهل علم و علما باید بدین نکته توجه داشته باشند که در گام اول باید خودسازی صورت گیرد و سپس راهکارهای اصلاح جامعه را بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان امشب، 7 اسفندماه در بدو ورود خود به شیراز که به منظور شرکت در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای حوزه علمیه قم و علمای بلاد فارس، بوشهر و هرمزگان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران برگزاری این اجلاسیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بسیار پرخیر و برکتی است که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور پرخیر و برکتی در مسیر انقلاب، خط امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.
وی افزود:  این اجلاسیه به دنبال همان حرکت‌ها و فعالیت‌های قبلی ادامه دارد تا به مسائل جامعه مدرسین و علما درباره مردم، مسلمین و انقلابیون رسیدگی کنند.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: آنچه که در این اجلاسیه بناست بیان کنم، مسئولیتی است که اهل علم و علما درباره تهذیب نفس و تزکیه اخلاق خودشان دارند که در گام اول باید خودسازی صورت گیرد و سپس راهکارهای اصلاح جامعه را بررسی کنیم.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: جامعه همیشه نیاز مبرم به  اهل علم و مبلغان دینی دارد، همانطور که نیاز به انبیا دارد و در واقع علما وارث انبیا هستند و همان مسیر انبیا را طی می‌کنند.
آیت‌الله جنتی، مسیر انبیا را تعلیم کتاب قرآن و تزکیه نفوس مردم دانست و گفت: رسالت علما نیز همین است که باید بدان توجه داشت. 
وی، جامعه مدرسین نهادی است که در انقلاب سهم بسیار بزرگی دارد، افزود: اکنون نیز در این اجلاسیه همان مسیر باید ادامه پیدا کند.
دبیر شورای نگهبان با طرح این سئوال که در شرایط فعلی وظائفمان چیست، گفت: یک عالم و فاضل و دست پرورده قرآن نمی‌تواند به مسائل جاری کشور بی‌تفاوت باشد و این غیر ممکن است و اگر عالمی نسبت به این مسائل بی‌تفاوت شد در  صلاحیت و علم خودش باید شک کند.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید با فسادهای جاری برخورد کنیم، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم و راه امام(ره) را مشخص و ادامه دهیم و ولایت فقیه را نهادینه کنیم و مقام معظم رهبری را بهتر از آن که می‌شناسند به مردم بشناسانیم.
وی، مسئولیت جامعه مدرسین و علما را سنگین ارزیابی کرد و ادامه داد: باید نقش ولایت فقیه  را در نگهبانی و نگهداری از نظام اسلامی در جامعه و مبارزه با استکبار جهانی برای مردم تبیین کنیم که این اجلاسیه نیز در همین مسیر است.

captcha