تحقق بشردوستی و اساس فعالیت جمعیت هلال احمر بدون اعتقادات دینی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 1382137
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
ﭘﯿﺸﮕﺎﻫﯽ:

تحقق بشردوستی و اساس فعالیت جمعیت هلال احمر بدون اعتقادات دینی امکان‌پذیر نیست

گروه سلامت: ﻣﻌﺎون اداره ﮐﻞ ﺑﻬﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼل احمر با اشاره به نگاه دینی مردم ایران به اقدامات جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: تحقق مسائلی مانند بشردوستی، انسان دوستی و آنچه اساس و اصول جمعیت هلال احمر است بدون اعتقادات دینی امکان پذیر نیست.

پیمان ﭘﯿﺸﮕﺎﻫﯽ، ﻣﻌﺎون اداره ﮐﻞ ﺑﻬﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼل احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به قدمت 90 ساله فعالیت‌های هلال احمر در ایران، اظهار کرد: از بدو تأسیس این جمعیت در کشور اقدامات هلال احمر با مباحث دینی گره‌ خورده است.
وی به نحوه علامت‌گذاری جمعیت هلال احمر در ایران پرداخت و اظهار کرد: دو علامت جهانی شامل: صلیب سرخ و هلال احمر در جهان وجود داشت اما ایران به فدراسیون صلیب سرخ اعلام کرد که نمی‌خواهیم که هلال که متعلق به کشورهای سنی است و صلیب که متعلق به کشورهای مسیحی است در علامت کشور ما که کشوری شیعه هستیم باشد.
پیشگاهی ادامه داد: بر همین اساس علامت شیر که نماد امیرالمومنین(ع) به معنای «اسد الله الغالب» و خورشید به معنای جهان شمولی این جمعیت انتخاب و شعار جمعیت در سردر شیرو خورشید ایران از بدو تأسیس و در سربرگ‌های این جمعیت «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ؛ و در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید» بوده است.
وی به نگاه دینی مردم به جمعیت هلال احمر نیز اشاره و اعلام کرد: مردم ایران نیز از اول به این جمعیت به یک دید دینی نگاه می‌کرده‌اند و بیشترین تعداد موقوفات قبل از انقلاب بعد از آستان قدس رضوی متعلق به این جمعیت بوده و مردم به دلیل اعتقادات دینی خود مراکزی را برای ارائه خدمات به سایر مردم به جمعیت هلال احمر وقف کرده‌اند.
ﻣﻌﺎون اداره ﮐﻞ ﺑﻬﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼل احمر تصریح کرد: اکنون نیز همینطور است و ما معتقد هستیم که تحقق مسائلی مانند بشردوستی، انسان دوستی و آنچه اساس و اصول جمعیت هلال احمر است بدون اعتقادات دینی امکان پذیر نیست.

captcha