اعتقادات دینی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد
کد خبر: 1382483
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹

اعتقادات دینی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اعتقادات و آموزه‌های دینی نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم و تحقق سلامت اجتماع دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 12 اسفند در یازدهمین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان که با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: اسلام و احکام الهی عامل تقویت ایمان و معنویات است که در آیات متعدد قرآن بر آن تاکید شده است.
وی افزود: اعتقادات و آموزه‌های دینی نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم و تحقق سلامت اجتماع دارد و اجرای حدود الهی و تعزیرات در کنار سایر اقدامات فرهنگی نقش بازدارنده‌ای در این زمینه ایفا می‌کند.
گروسی بیان کرد: روحانیون به عنوان یکی از مروجین سلامت اجتماعی، در راستای تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی در جامعه دارند و باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه خود قرار دهند.
وی با تأکید بر دقت در اجرای شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: روحانیون و کارشناسان عرصه دینی با هدف کاهش جرم و فرهنگ‌سازی در جامعه با محوریت نگرش اصلاحی و اجتماعی باید در صدد شناسایی آسیب‌های اجتماعی و بررسی و علل وقوع جرم در جامعه باشند.
رییس کل دادگستری کردستان با اشاره به نقش بسیار مهم مساجد به عنوان یک کانون مذهبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، اعلام کرد: می‌توان با جذب جوانان به مساجد و تفهیم معارف دینی و تحکیم مبانی اعتقادی آنان جلوی وقوع بسیاری از جرائم در جامعه را گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعلام اینکه دست‌اندرکاران، پس از شناسایی عوامل بزه کاری باید راه حل ها را به شیوه عملی و به نحو مقتضی اعلام کنند، یادآور شد: جرائم و مفاسد، پیشرفت جوامع را مختل می‌کند و باید از طریق کارهای پیشگیرانه و پیوند عمیق با نسل جوان جامعه را اصلاح کرد و از بزهکاری به دور و مصون داشت.

captcha