تربیت نمازگزاران با تقوا در کنار ساخت و توسعه‌ نمازخانه‌ ضروری است
کد خبر: 1388929
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
خدابخش:

تربیت نمازگزاران با تقوا در کنار ساخت و توسعه‌ نمازخانه‌ ضروری است

گروه اجتماعی: استاندار اردبیل اظهار کرد: در کنار ساخت و توسعه‌ نمازخانه‌ها باید برای تربیت نمازگزاران متقی نیز اهتمام شود.

مجید خدابخش، استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به اینکه در کنار ساخت و توسعه‌ نمازخانه‌ها باید برای تربیت نمازخوان‌های متقی نیز اهتمام کرد تا به این فریضه بسیار مهم بطور توأمان و در هر دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توجه شود، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در میان کارکنان ادارات و مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در نماز اول وقت، مهم بوده و باید به آن پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: عللی که سبب سهل‌انگاری درباره‌ی نماز می‌شود باید بطور علمی بررسی و متعاقباً نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.
استاندار اردبیل توجه‌ جدی متولیان امر به بهداشت و تجهیز نمازخانه‌های بین راهی در استان را خواستار شد و گفت: برکات هرگونه اقدام مثبت در راستای ترویج نماز، شامل کل جامعه می‌شود.
خدابخش ممنوع بودن تشکیل جلسات اداری در اوقات نماز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به لحاظ اهمیت ارتقاء هر چه بیشتر تربیت دینی همکاران اداری و خانواده‌های آنان، مدیران دستگاه‌ها مشوق حضور کارکنان در نماز جماعت و ادای اول وقت فریضه سعادت‌آفرین نماز باشند.

captcha