نیروی مسلح مقتدر، لازمه شکوفایی اقتصاد و فرهنگ کشور است
کد خبر: 1392561
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
فرمانده ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

نیروی مسلح مقتدر، لازمه شکوفایی اقتصاد و فرهنگ کشور است

گروه اجتماعی: اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی مقتدر باشیم، پشتوانه آن داشتن نیروهای مسلح مقتدر است و این نیز نیازمند داشتن نیروهای متعهد، مؤمن، مسئولیت‌پذیر، منظم و منضبط است.

حسین محمدی، فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عظمت، استقلال و شکوه کشور را مرهون خون شهیدان دانست و گفت: اگر اکنون در اوج اقتدار قرار داریم یکی از دلایل عمده آن داشتن نیروهای مسلح مقتدر و کارآمد است که ایجاد بازدارندگی می‌کند.

وی افزود: به دلیل داشتن این نیروهای مسلح، دشمنان جرئت تعرض به کشور را ندارند و شاید اگر از این اقتدار نظامی برخوردار نبودیم، بسیاری از کارها را انجام می‌دادند؛ بنابراین باید همیشه این اقتدار حفظ شود.

محمدی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «فرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی» عنوان کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی مقتدر باشیم، پشتوانه آن داشتن نیروهای مسلح مقتدر است و این نیز نیازمند داشتن نیروهای متعهد، مؤمن، مسئولیت‌پذیر، منظم و منضبط است.

لزوم الگوبرداری از شخصیت شهید صیاد شیرازی

فرمانده ارشد نظامی منطقه فارس شهید صیاد شیرازی را نمونه بارز این ویژگی‌ها دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی به‌عنوان یک الگو در همه ابعاد مسئولیت‌پذیری، ولایت‌مداری، ایمانی، پیگیری مصالح و منافع کشور و ترجیح دادن منافع کشور بر مسائل شخصی، است.

وی اظهار کرد: باید در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری شده است از این شهید بزرگوار الگوبرداری کنیم و شیوه‌های مدیریتی ایشان را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم کشوری همیشه در اوج عزت و اقتدار داشته باشیم.

captcha