آمادگی مساجد استان بوشهر جهت برگزاری مراسم اعتکاف
کد خبر: 1398728
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲

آمادگی مساجد استان بوشهر جهت برگزاری مراسم اعتکاف

گروه اندیشه: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از آمادگی مساجد سراسر استان بوشهر جهت ثبت نام و برگزاری مراسم سنت حسنه اعتکاف خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی پناه محمودی‌نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: در ایام میلاد فرخنده بانوی اسلام حضرت ام ابیها(س) در 300 هیئت مذهبی شاخص، 50 کانون فرهنگی - تبلیغی، 400 مسجد محوری و 15 انجمن اسلامی در قالب ده گفتمان دینی، تجلیل از مادران و همسران شهدا، شب و شعر، ایستگاه صلواتی، مسابقات قرآنی و مذهبی، کتابخوانی و ایستگاه صلواتی به همین مناسبت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک رسالت سازمانی به مراسم مذهبی مبلغ و مداح اعزام کرده‌ایم، افزود: به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا(س) 100 مبلغ و مداح به این مجالس محوری اعزام کردیم، که مراسم‌ در سراسر شهرها و روستاها باشکوه خاصی برپا شد.

محمودی‌نیا ادامه داد: در استان بوشهر هزار و 140 هیئت مذهبی، 150 کانون فرهنگی - تبلیغی ثبت شده و مجوز فعالیت دارند و 616 نفر مداح خواهر و برادر در بانک جامع اطلاعاتی کانون مداحان استان داریم و برای اکثر آنها کارت شناسایی صادر شده و بیشتر آمار در این کانون متعلق به بانوان مداح است. در سالروز میلاد دخت نبی اکرم(ص) نیز دو کارگاه آموزشی و گفتمانی ویژه هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در شهر بوشهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما در زمینه مسائل فرهنگی استراتژی داریم، بیان کرد: در حوزه فرهنگ تنها پول کارگشا نیست بلکه باید بدانیم کجا سرمایه گذاری کنیم و می‌خواهیم چه فرهنگی را توسعه دهیم و پرداختن به فرهنگ دینی در هنر و ترویج ایثار و پایداری از رسالت‌های اصلی تشکل‌های دینی است که باید به آنان اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: باید به احیای فرهنگ و هنر و آداب و آئین بومی و محلی و آثار اصیل که حاوی ارزش‌های فرهنگی هستند بپردازیم و آنها را توسعه دهیم و کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها باید بیماری‌های جامعه و معضلات اجتماعی را بشناسند و برای درمان آن چاره‌اندیشی کنند و با استفاده از ظرفیت و توان تشکل‌های محوری باید باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی را در جامعه تعمیق و توسعه دهیم و توسط آنان بخشی از مشکلات را حل نماییم باید فعالیت‌های فرهنگی را برون‌سپاری کنیم.

وی افزود: همزمان با آغاز ایام‌البیض و موسم برگزاری سنت معنوی اعتکاف مساجد منتخب استان آماده ثبت نام و اجرای این برنامه هستند و مساجد برگزارکننده مراسم از مساجد محوری استان به شمار می‌آیند که مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار می‌گیرد و در سال گذشته بیش از 12 هزار نفر از مردم استان در این مراسم روحانی شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» شاهد استقبال بیشتری از سوی مؤمنین و مؤمنات جهت حضور در این مراسم نورانی باشیم.

captcha